نکات سفر به پنانگ

توریست مالزی – یکی از شهرهای زیبای مالزی، پنانگ است که در شمال غربی قرار گرفته و شهری پر جنب و جوش و در عین حال خلوت محسوب می...
توریست مالزی – یکی از شهرهای زیبای مالزی، پنانگ است که در شمال غربی قرار گرفته و شهری پر جنب و جوش و در عین حال خلوت محسوب می شود. نکات سفر به پنانگ برای سفر به این شهر بسیار مهم هستند زیرا شما می توانید مدت زمانی که می خواهید در آن بمانید را در نظر گرفته و از میان جاذبه و سرگرمی های بی شماری که دارد، فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کرده و لذت ببرید.
مدت ها پیش، پنانگ جایی ناشناخته بود و افراد زیادی آن را نمی شناختند، اما زمانی که مرکز این ایالت مالزیایی، جورج تاون، به ثبت یونسکو رسید این مقصد محبوب و مورد توجه گردشگران شد. پنانگ جایی چند فرهنگه است که قومیت های متفاوتی را در آن خواهید دید. علاوه بر آن، طبیعت بکری که این منطقه دارد با آب و جنگل های فراوانش علاقمندان به طبیعت را نیز به خود جذب کرد. به این ها ترکیبی از بوتیک های شیک و ارزان قیمت و غذاهای بسیار خوشمزه را نیز اضافه کنید.

رستوران تک سن | Tek Sen
مالزیایی هایی که اجدادشان به اقوام چینی برمی گردد، بیشترین گروه قومی در پنانگ را دارند که از خود مالایایی ها نیز بیشترند. این چیزی است که به شدت در غذاهای جزیره دیده می شود. رستوران مجلل و بی نظیر چینی تک سن (Tek Sen) که عنوان یک مغازه ساده برنج فروشی در اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز به کار کرد و اکنون دو فروشگاه را در خیابان کارناوون اشغال می کند. از جمله غذاهای معروف آن شامل چار سیو باک، مرغ سرخ شده، توفو خانگی، املت با کدوی تلخ و سیب زمینی با میگو است.



 

چایناهاوس | China House
نارل مکارتی (Narelle McMurtrie)، یکی از اصلی ترین افرادی بود که در تجدید حیات جورج تاون نقش داشت. آخرین سرمایه گذاری او یک کافه ای به سبک سنتی مالزی بود که در آن همه چیز را از قهوه اسپرسو استرالیایی گرفته تا طیف وسیعی از نوشیدنی های خنک، کیک، بستنی و تنقلات را پیدا خواهید کرد. رستوران ها و کافه های آن غذاهای آسیا، خاورمیانه ای و غربی را سرو می کند.



 

غذاهای خیابانی
از نکات سفر به پنانگ می تواند این باشد که باید غذاهای خیابانی را امتحان کنید. از غذاهای خیابانی آن می توان به اسام لاکسا، بیف کوای تو، املت شترمرغ و … اشاره کرد. برای چشیدن بهترین طعم های غذاهای خیابانی می توانید به Lorong Baru، Gurney Drive و Esplanade Food Centre بروید. اگر غذاهای خیابانی پنانگ توجه شما را جلب کرد پیشنهاد می کنیم که کتاب غذاهای معروف خیابانی پنانگ (Famous Street Food of Penang: a guide and cookbook) را تهیه کنید.



 

باغ ادویه های استوایی پنانگ | Tropical Spice Garden
اگر در جاده ساحلی بین باتو فرینگهی، زمین بازی اصلی پنانگ و تلوک باهانگ، شهرستان ساحلی کوچک سفر می کنید، حتما باید از باغ ادویه های استوایی پنانگ دیدن کنید. این باغ در یک زمین زراعی رها شده ساخته شد، ۳ هکتار دارد و پر از گونه های گیاهی استوایی و گونه های جانوری است. ۴ تور تنظیم شده در این باغ و همچنین یک تور شب گردی وجود دارد و همچنین کلاس های آشپزی، رستوران جذاب و فروشگاهی مختص ادویه های خوشمزه به عنوان سوغاتی وجود دارد.



 

روستاهای ماهیگیری | Fishing Villages
بسیاری از بازدیدکنندگانی که به پنانگ می آیند، فراموش می کنند که این ایالت تنها جورج تاون نیست. پیشنهاد می کنیم که یک ماشین اجاره کنید و یا کار راحت تر یک ماشین با راننده اجاره کنید و به خط ساحلی پنانگ بروید که با روستاهای ماهیگیری بی نظیری مانند تلوک کومبار و کامپونگ پولان بتونگ پر شده است. رستوران های معروف این روستاها معمولا پر از مردم محلی و توریست هایی است که می خواهند طعم خوب غذاهای دریایی جنوب شرقی آسیا را بچشند.



 

رستوران دیوید براون و مزارع پلکانی چای
پس از یک سفر هیجان انگیز به بالای تپه پنانگ توسط این راه آهن فانتزی، مناظر پانورامای زیبایی از جزیره پیش رویتان نمایان می شود و به کافه های شلوغی خواهید رسید. پیشنهاد ما این است که از این کافه ها چشم پوشی کرده و مستقیما به Strawberry Hill بروید. در اینجا شما آرام آرام از گرما و شلوغی جورج تاون عقب نشینی خواهید کرد. در باغ یک خانه ی بزرگ استعماری وجود که حوضچه زنبقی زیبایی آن را دوچندان کرده است، می توانید در اینجا که رستوران دیوید براون است غذایی میل کنید و از زیبایی بی حد و حصر آن لذت ببرید. البته یک چای عصرگاهی نیز از جمله کارهای دوست داشتنی این است. قبل از اینکه به اینجا بیایید یک ژاکت سبک همراه خود کنید زیرا ممکن است این منقطه کمی خنک تر از جاهای دیگر باشد.



 

موزه ها
موزه وارونه (Upside Down): تا به حال فکر کرده اید که اگر همه چیز برعکس بود، زندگی چطور بود؟ این موزه شما را به یک سفر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ای ردر میان اتاق هایی می برد که همه چیز برعکس شده اند. کارمندان موزه شما را راهنمایی کرده و در صورت درخواست از شما عکس می گیرند.
موزه شکلات و قهوه (Chocolate & Coffee Museum): اینجا طیف وسیعی از شکلات هایی که تست آن ها رایکان است و توری برای فرآیند قهوه و شکلات سازی وجود دارد. جای خوبی برای فرار از گرمای هوای یا یک روز به شدت بارانی!
موزه هنر سه بعدی (۳D Trick Art Museum): یک مکان سرگرم کننده مخصوصا برای کودکان که عکس های پرسپکتیو دارد.
موزه پنانگ واندرفود (Penang Wonderfood Museum): در این موزه می توانید با فرهنگ غذایی پنانگ آشنا شوید و عکس هایی از غذاهای هیجان انگیز این منطقه را مشاهده کنید.
عمارت پینانگ پراناکان (Pinang Peranakan Mansion): این عمارت موزه ایست که شما را به زمانی می برد که چینی ها در این منطقه می زیستند. عمارت پینانگ پراناکان در حال حاضر به خوبی بازسازی شده و آنتیک هایی از دوره قبل را به نمایش می گذارد



 

سواحل

از دیگر نکات سفر به پنانگ می توان به سواحل آن اشاره کرد که می توانید در طول سفرتان از آن ها بازدید کنید.

  • ساحل باتو فرینگهی | Batu Ferringhi Beach

  • ساحل کراچوت | Kerachut Beach

  • ساحل تلوک باهانگ | Teluk Bahang Beach

  • ساحل میمون یا تلوک دویونگ | Teluk Duyung

  • ساحل تانجونگ بونگاه | Tanjung Bungah




 

منبع: الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!