همکاری ایران و مالزی در پرورش ماهی در سواحل گلستان

توریست مالزی – مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: کارشناسان شیلات کشور مالزی در بازدید از سایت پرورش ماهی در قفس و پن در سواحل استان، آمادگی خود را برای...
توریست مالزی – مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: کارشناسان شیلات کشور مالزی در بازدید از سایت پرورش ماهی در قفس و پن در سواحل استان، آمادگی خود را برای ساخت، طراحی و اجرای این پروژه اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید جواد قدس‌علوی در حاشیه بازدید کارشناسان شیلات کشور مالزی اظهار داشت: پیرو برگزاری همایش بین‌المللی پرورش ماهی در قفس که به همت سازمان شیلات ایران و با حضور کارشناسان و متخصصین داخلی و خارجی این صنعت برگزار شد، کارشناسان شیلات کشور مالزی با دعوت از سوی اداره کل شیلات گلستان، برای بازدید از امکانات شیلاتی به استان سفر کردند و در نشستی بین این کارشناسان و کارشناسان شیلات گلستان راهکارهای توسعه استان بررسی شد.
وی با اشاره به نتایج این بازدید خاطر نشان کرد: این کارشناسان سواحل استان را جهت آبزی‌پروری مناسب دانستند و بر رونق پرورش ماهیان بومی دریای خزر که از اولویت های سازمان شیلات ایران و محیط زیست کشور است نیز اتفاق نظر داشتند.
قدس علوی با تاکید بر اهمیت تکثیر گونه با ارزش کفال، تصریح کرد: همچنین با توجه به تجربه کافی این کارشناسان در خصوص پرورش کفال ماهیان، با بازدید از مرکز فن‌آوری نوین گمیشان، مقرر شد در آینده نزدیک با استفاده از تجارب کارشناسان مالزیایی نسبت به تکثیر گونه کفال خاکستری اقدامات لازم به عمل آید که امیدواریم با توجه به تلاش‌های انجام شده، در آینده نزدیک شاهد تکثیر تجاری موفق گونه کفال در استان باشیم.
وی درباره ادامه‌دار بودن این همکاری اظهار کرد: استفاده از توان کارشناسی و تکنولوژی نوین روز دنیا در پرورش ماهی در قفس و پن از جمله اهداف اداره کل شیلات استان است که در این راستا از توان کارشناسان با تجربه کشورهای دوست و مسلمان به ویژه کشور مالزی در جهت انتقال تجربیات و سازه های مناسب بهره خواهیم برد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!