هیچ سایتی در ایران ‘مجوز فروش طلا و سکه ندارد’

توریست مالزی – در پی اعلام ورشکستگی موسسه “سکه ثامن” اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده که هیچ کدام از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش سکه و طلا...
توریست مالزی – در پی اعلام ورشکستگی موسسه “سکه ثامن” اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده که هیچ کدام از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش سکه و طلا مجوز این اتحادیه را ندارند.
به گزارش بی بی سی، آیت محمدولی، رئیس این تحادیه، (چهارشنبه ۲۸ شهریور) به سرمایه‌گذاران هشدار داده در این موسسات آنلاین سرمایه‌گذاری نکنند چون به این شرکت‌ها مجوزی داده نخواهد شد. او همچنین گفته: “از مردم می‌خواهیم که قبل از سرمایه‌گذاری در چنین حوزه‌هایی از اتحادیه‌ تخصصی آن استعلام‌های لازم را بگیرند تا با چنین ضرر و زیان هنگفتی مواجه نشوند.”
“سکه ثامن” البته در وبسایت رسمی خود با درج شماره مجوز خود اظهار کرده از اتحادیه طلا و جواهر مجوز داشته است. این اظهارات یک روز پس از آن است که خبرگزاری‌های دولتی ایران اطلاعیه‌ای درباره ورشکستگی “سکه ثامن” منتشر کردند. در این اطلاعیه به کاربران یک روز مهلت داده شده بود موجودی خود را به فروش برسانند. یکی از مالباختگان این موسسه به ایسنا گفته تقریبا ۳۰۰۰ نفر سرمایه‌شان را از دست داده‌اند.
این موسسه که به نام شرکت “آریو پرگاس آیلین” به ثبت رسیده بود حدود دو سال تا چهار روز پیش (۲۴ شهریور) صورت آنلاین در زمینه خرید و فروش آنلاین انواع سکه‌های طلا و همچنین طلای آب شده فعالیت داشت و هزاران کاربر از این طریق به معامله می‌پرداختند.
از ابتدای هفته جاری (شنبه) بخش معاملات آنلاین این سایت متوقف شد و مسئولان این موسسه اعلام کردند “به دلیل انتقال سرور و انجام خدمات پشتیبانی فنی، این سایت طی ۲۴ ساعت معامله‌ای انجام نخواهد داد.” اما تماس‌های بعدی کاربران به جایی نرسید و به گفته بعضی از سرمایه‌گذران دفاتر این موسسه در تهران و تبریز بسته شده. طی روزهای اخیر بعضی از کاربران آن گفته بودند امکان برداشت موجودی حساب‌های خود را ندارند که این به نگرانی‌ها درباره سرنوشت پول آنها دامن زد.
یک مالباخته به ایسنا گفته است: “من کوچکترین مال باخته در میان مالباختگان این پرونده هستم، چراکه برادرم حدود ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه‌اش را از دست داده و در مشهد مالباختگانی را می شناسم که به دادگاه مراجعه کرده و بیش از یک میلیارد تومان سکه از این مرکز خریداری کرده‌اند”. این در حالی است که پلیس فتا درباره احتمال کلاهبرداری مجدد از سرمایه‌گذاران این موسسه هشدار داده است.
رامین پاشایی،معاون اجتماعی پلیس فتا، گفته عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به مالباختگان موسسه گفته‌اند در ازای دریافت مبالغی می‌توانند پول از دست رفته آنها را مسترد کنند. از سرنوشت فرهاد زاهدی‌فر، مدیر عامل این موسسه جزئیاتی منتشر نشده است.
قیمت سکه در ماه‌های اخیر همزمان با افزایش قیمت ارزهای خارجی در ایران بالا رفت. در اواخر خرداد ماه قیمت سکه (طرح جدید) در اوج قیمت به دو و نیم میلیون تومان رسید و در نیمه شهریور به ۵ میلیون تومان نزدیک شد. کاهش ارزش ریال در ماه‌های اخیر باعث شده عده زیادی برای حفظ ارزش دارایی‌ها خود به خرید کالاهایی نظیر طلا و سکه مبادرت کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!