پارچه سونگکت مالزی

توریست مالزی – یکی دیگر از صنایع دستی و سوغاتی‌های سنتی مالزی پارچه‌ی سونگکت (songket) است. برای بافت این پارچه‌ها از ابریشم، نقره و زر استفاده می‌شود. این ویژگی...
توریست مالزی – یکی دیگر از صنایع دستی و سوغاتی‌های سنتی مالزی پارچه‌ی سونگکت (songket) است. برای بافت این پارچه‌ها از ابریشم، نقره و زر استفاده می‌شود. این ویژگی ارزش بسیاری را به این پارچه داده و باعث شده تا سونگکت یکی از لوکس و گران قیمت‌ترین سوغاتی‌های مالزی باشد.
این پارچه‌های زربفت، یادگاری از ایالت Kelantan و حاصل تجارت بین چین و مالزی و هند در قرن دوازدهم و بعد از آن است. برای تهیه این پارچه‌های خاص از نخ‌های ابریشمی و تارهای طلا استفاده می‌کنند. تعجبی ندارد که قیمت این پارچه به خاطر جنس و کیفیتی که دارد، بسیار بالا است. تنوع رنگ این پارچه‌ها بسیار جذاب است. حتی به عنوان پرده یا برای تزیین اتاق می‌توان از این پارچه‌های رنگارنگ استفاده کرد. گاهی به عنوان رومیزی برای برگزاری مهمانی‌های رسمی از این پارچه استفاده می‌کنند.
اگر نمی‌خواهید پارچه بخرید و دنبال یک سوغاتی کوچک و جالب هستید، می‌توانید جعبه‌های جواهر کوچک بگیرید که روی آن‌ها با این پارچه‌های زیبا پوشیده شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!