پشن فروت میوه گل ساعتی

توریست مالزی – یکی از میوه هایی که در مالزی یافت می شود، passion fruit یا میوه اشتیاق است. میوه تقریبا گرد و بیضی شکل می باشد، پوست آن...
توریست مالزی – یکی از میوه هایی که در مالزی یافت می شود، passion fruit یا میوه اشتیاق است. میوه تقریبا گرد و بیضی شکل می باشد، پوست آن چرم مانند که نرم و مومی شکل بوده و آرایش رنگ آن از ارغوانی تیره کمرنگ با خال های سفید ریز تا زرد روشن یا رنگ کدو حلوایی می باشد.

درون میوه یک حفره وجود دارد که کم و بیش با یک ماده معطر دو جداره پر شده است، کیسه های غشایی پرتقالی رنگ، عصاره گوشتی که محتوی بذر های حفره دار سخت، کوچک، قهوه ای تیره یا سیاه می باشد. عطرو بوی آن شبیه گواوا وشیرینی زیادی دارد.

گونه زرد رنگ آن معمولا بزرگتر از ارغوانی می باشد. اما گوشت گونه ارغوانی دارای اسید کم، مزه و عطر بهتر می باشد و بخش عمده میوه را عصاره تشکیل می دهد. این میوه در تهیه کیک و دسر مصرف می شود. معمولا از این میوه به عنوان آب میوه خنک استفاده می کنند البته برای طعم بهتر، به آن آبلیمو اضافه می شود.

خواص پشن فروت: گوشت این میوه شامل: آب، پروتئین،کربوهیدرات، فیبر،کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، ویتامین های گروه B وC،K،A، سدیم است. به خاطر وجود آلکالوییدها، پایین آورنده فشار خون است. آرامبخش خوبی است. برای درمان آسم مفید است. برای اختلالات گوارشی و مشکلات یائسگی استفاده می شود. میوه زرد رنگ آن می تواند سلول های سرطانی خارج رحمی را بکشند. اثرضد سرطان و پلی کاروتنوئید هستند. ضد یبوست است.

دانه های آن عالی ترین منبع فیبر محسوب می شود. پشن فروت خاصیت تب بر و خواب آور داشته و هنگامی که پیش از رفتن به رختخواب مصرف گردد در تمدد اعصاب و خواب راحت در طی شب تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!