چاپ نخستین قرآن مالایی با الهام گرفتن از هنر ایرانی

توریست مالزی – در این قرآن از هنر نگارش و تذهیب ایران و تلفیقی از رنگ، فرهنگ بومی و استوایی قوم مالایی به مدت پنج سال طراحی، نگاشته و...
توریست مالزی – در این قرآن از هنر نگارش و تذهیب ایران و تلفیقی از رنگ، فرهنگ بومی و استوایی قوم مالایی به مدت پنج سال طراحی، نگاشته و منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، ­رئیس بزرگترین موسسه چاپ و نشر قرآن مالزی اعلام کرد: نخستین قرآن چاپ داخل مالزی با الهام گرفتن از طرح‌های اصیل ایرانی منتشر شد.
“عبداللطیف میرآسا” گفت: در این قرآن از هنر نگارش و تذهیب ایران و تلفیقی از رنگ، فرهنگ بومی و استوایی قوم مالایی به مدت پنج سال طراحی، نگاشته و منتشر شد.
وی افزود: سی سال تلاش مستمر موفق شدیم بزرگترین موسسه غیر دولتی چاپ و نشر قرآن را در مالزی تاسیس کنیم و در ساخت این موسسه از معماری ایرانی – اسلامی استفاده شده است. ما در این مرکز علاوه بر چاپ قرآن بومی مالزی که با استفاده از خط جاوی و تذهیب ایرانی به سبک و سیاق مالایی طراحی شده است، قرآن را به هشت زبان رایج در جنوب شرق آسیا با به کارگیری نشان‌ها و رنگ‌های خاص کشور‌های هدف، طراحی و منتشر می‌کنیم. “عبداللطیف میرآسا” همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزش خوشنویسی و تذهیب و صفحه نگاری قرآن کریم در این موسسه خبر داد. وی تاکید کرد: پس از سی سال کار تخصصی در زمینه خطاطی، تصویرگری، صفحه بندی و تذهیب، امروز موفق شدیم قرآنی با هنر بومی خود که متمایز از قرآن ایران، عربستان، ترکیه و مراکش است، چاپ کنیم.
رئیس بزرگترین موسسه چاپ و نشر قرآن مالزی همچنین از نگهداری و بهره برداری چندین جلد قرآن نفیس که از جمهوری اسلامی ایران هدیه گرفته است، خبرداد. “عبداللطیف میرآسا” گفت: این موسسه، بزرگترین مرکز چاپ و نشر قرآن کریم در منطقه جنوب شرق آسیا است که با دریافت سفارش برای کل این منطقه و حتی برخی از کشور‌های عربی، قرآن چاپ می‌کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 + 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!