چرا نباید از چینی ها پول قرض بگیرید؟!

توریست مالزی – اگر قصد سکونت در چین را دارید باید پیش از سفر به این کشور از یک موضوع مهم مطلع باشید. در این کشور بدهکارها روزگاری سخت...
توریست مالزی – اگر قصد سکونت در چین را دارید باید پیش از سفر به این کشور از یک موضوع مهم مطلع باشید. در این کشور بدهکارها روزگاری سخت دارند و بر اساس طرح و سیستم اعتبار اجتماعی از طریق تلفن های هوشمند ردیابی می شوند
به گزارش انتخاب، در چین اگر قصد تماس با یک فرد بدهکار را داشته باشید ابتدا یک پیام از پیش ضبط شده را به جای زنگ خواهید شنید. این پیام از پیش تعیین شده حاوی یک هشدار است که کاربران می گوید بهتر است به فرد مذکور پول قرض ندهند چون بد حساب است.
در حال حاضر چین یک لیست سیاه را در سراسر کشور اعمال می کند که شامل اسامی و اطلاعات شخصی افرادی است که توسط دادگاه ها به سبب عدم پرداخت پول، تحت فشارند. این برنامه به عنوان “laolai” شناخته شده است.بر اساس این برنامه عجیب، برخی از اپراتورهای تلفن همراه در چین زنگ های ویژه ای را برای هشدار دادن به افرادی که با بدهکارها تماس می گیرند در نظر گرفته اند.
این برنامه درواقع بخشی از مبارزات گسترده تر چینی ها برای اصلاح رفتار شهروندان است. این کشور “سیستم اعتباری اجتماعی” را اجرا می کند که هدف آن پیگیری، پاداش و مجازات افراد در قبال رفتار آنها است.کشور چین به طور سنتی بر صرفه جویی تأکید می کند و قرض گرفتن پول را تابو کرده است. بر همین اساس نیز از از تکنولوژی برای اصلاح رفتار بدهکاران استفاده کرده است.
جالب است بدانید این سیستم هشدار از سال ۲۰۱۷ فعال است ولی اکنون به شکل گسترده تری در حال استفاده است. طبق گفته پن ژینگجون یک کارمند دادگاه عالی چین، تمام شماره تلفن های ثبت شده به نام laolai تا زمان پرداخت همه بدهی های کاربران در سیستم باقی می مانند.
پیش از این و در ماه فوریه سال گذشته میلادی نیز چین بیش از ۱۷ میلیون نفر را به علت بدهی از خرید بلیط هواپیما و ۵.۵ میلیون را از خرید بلیط قطار محروم کرده بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!