کاهش تستوسترون و علائمی که مردان جدی نمی‌گیرند

توریست مالزی – از سن ۴۰ سالگی به بعد، مردان هر سال کاهش مداوم و تدریجی هورمون تستوسترون را تجربه می‌کنند. به گزارش فوکوس آنلاین (Focus Online)؛ افت این...
توریست مالزی – از سن ۴۰ سالگی به بعد، مردان هر سال کاهش مداوم و تدریجی هورمون تستوسترون را تجربه می‌کنند.

به گزارش فوکوس آنلاین (Focus Online)؛ افت این هورمون کاملا طبیعی است و بسیاری از افراد متوجه علائم آن نمی‌شوند، آن را جدی نمی گیرند و یا هیچ وقت به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که پایین آمدن سطح این هورمون مردانه با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، تصلب شرایین و سندرم متابولیک همراه است. کاهش تولید اسپرم، اختلال نعوظ، کاهش میل جنسی، کاهش توده عضلانی، افزایش چربی شکمی، کاهش تراکم استخوان، خستگی، افسردگی و گرگرفتگی از علائم دیگر کمبود تستوسترون هستند.

جبران کمبود تستوسترون بسیار ساده است. هورمون درمانی جایگزین و یا درمان با تستوسترون تزریقی یا خوراکی نیز از سوی پزشکان پیشنهاد می‌شود. سایر روشهای جایگزین به افزایش سطح تستوسترون کمک می‌کند:

– وزن را در محدوده سالم نگه دارید چون مردان دارای اضافه وزن احتمالاً تستوسترون کمتری دارند.

– به طور منظم ورزش کنید. ورزش با وزنه را فراموش نکنید. هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. مکمل‌های ویتامین D را امتحان کنید. دریافت حدود ۳ هزار و ۳۰۰ واحد ویتامین D در روز باعث افزایش سطح تستوسترون می‌شود.

– از قهوه لذت ببرید. کافئین می‌تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد.

– زینک بخورید. کمبود زینک در مردان با کمبود تستوسترون همراه است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!