کرونا در جنوب شرق آسیا| اعلام وضعیت اضطراری در تایلند؛ مالزی برای «بدترین سناریو» آماده می‌شود

توریست مالزی – کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین، تایلند و تایوان از افزایش تعداد ابتلای روزانه به ویروس جدید کرونا خبر داده و کشور مالزی نیز خود...
توریست مالزی – کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین، تایلند و تایوان از افزایش تعداد ابتلای روزانه به ویروس جدید کرونا خبر داده و کشور مالزی نیز خود را برای بدترین سناریو آماده می‌کند.

به گزارش فارس، همزمان با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در چین و کره جنوبی، مسئولان برخی کشورهای جنوب شرق آسیا درباره احتمال افزایش ابتلا به این بیماری در کشورهای خود هشدار می‌دهند.

به نوشته وبگاه «تای‌اِنکوایرر»، وزارت بهداشت عمومی تایلند (سه‌شنبه) گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۰۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و همچنین ۳ مورد فوتی بر اثر این بیماری در این کشور ثبت شده است. بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به این ویروس در تایلند به ۸۲۷ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۴ نفر افزایش پیدا کرد. بر این اساس، منابعی در دولت تایلند می‌گویند که نخست‌وزیر این کشور تحت فشار گسترده‌ای برای اعلام وضعیت اضطراری ملی و اعمال منع آمدوشد قرار گرفته و احتمالا این موارد در جلسه کابینه تایلند تصویب خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت بهداشت فیلیپین نیز اعلام کرد که با ثبت ۳۹ مورد ابتلای جدید به کرونا، تعداد مبتلایان به این ویروس به ۵۰۱ نفر در این کشور رسیده است. بر این اساس، تعداد کل فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در فیلیپین نیز ۳۳ نفر اعلام شده است. پارلمان فیلیپین نیز بعد از جلسه‌ای ۱۷ ساعته، طرح اعلام وضعیت اضطراری در این کشور را تصویب کرده و به «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین اختیارات قانونی بیشتری برای مقابله با این ویروس اعطا کرد.

از میانمار نیز خبر می‌رسد که اولین موارد ابتلا به ویروس کووید۱۹ در این کشور شناسایی شدند؛ دو مرد که پیشتر به آمریکا و انگلیس سفر کرده بودند. علی‌رغم اینکه دولت میانمار از هفته گذشته مرزهای خود با کشورهای همسایه را بسته و تجمعات عمومی را ممنوع اعلام کرده اما مسئولان درمانی درباره احتمال طغیان کرونا در این کشور هشدار می‌دهند. بر این اساس، جامعه پزشکی میانمار با اشاره به اینکه سیستم درمانی و بهداشتی این کشور جزو یکی از بدترین‌ها در جهان است، درباره شیوع گسترده این ویروس در آینده نزدیک هشدار دادند.

دولت تایوان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام ابتلای ۲۰ نفر دیگر به ویروس کرونا، از افزایش تعداد کل مبتلایان به ۲۱۵ نفر خبر داد.

«نور هشام عبدالله» مدیر کل وزارت بهداشت مالزی نیز به خبرگزاری «رویترز» گفت این کشور در حال افزایش اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا بوده و خود را برای «بدترین سناریو» آماده می‌کند.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا تا کنون ۳۸۲۳۵۸ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۱۶۵۶۸ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 + 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!