کمک رسانی مسجدی در مالزی به نیازمندان در بحران کرونا

توریست مالزی – مسجد جامع شهر سرمبان، واقع در نگاری سمبیلان در کشور مالزی، مواد غذایی اساسی را برای نیازمندان در دوران بحران بسته بندی و ارسال می کند....
توریست مالزی – مسجد جامع شهر سرمبان، واقع در نگاری سمبیلان در کشور مالزی، مواد غذایی اساسی را برای نیازمندان در دوران بحران بسته بندی و ارسال می کند.

برنامه کمک رسانی مسجدی در مالزی شامل بسته بندی و توزیع مواد غذایی به نیازمندان در بحران کرونا می باشد که شامل موادغذایی فروشگاهی از جمله برنج، آرد، شکر، روغن پخت و پز، سس سویا، شیر غلیظ شده و چای است.

به گفته محمد انسا امین مدیر مسجد ابن خلدون این برنامه از یک هفته پیش آغاز شده و درحالی که پاسخ گویی مردم در ابتدا ضعیف بوده اما اکنون تعداد زیادی به این برنامه پیوسته اند. به گفته وی پس از اینکه کمیته مسجد ویدئویی کوتاه در رابطه با برنامه مذکور در شبکه ها به اشتراک گذاشته، موجی از کمک رسانی ها به این مسجد سرازیر شده اند.

وی گفت: استقبال مردم بسیار شگفت انگیز بوده است. در یک روز ، تقریباً ۱۰۰ نفر برای جمع آوری بسته های مواد غذایی آمده بودند. به علاوه کمک های مالی نیز (که بیشتر از جوامع محلی بوده اند) به حساب بانکی آنلاین مسجد واریز شده اند و تنها در عرض دو روز مقادیر زیادی برای خرید اقلام لازم به حساب مسجد ریخته شده است.

امین گفت: تا زمانی که کمک های اجتماعی را دریافت کنیم این برنامه را ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، این برنامه شامل ۷ الی ۱۰منطقه مسکونی در نزدیکی مسجد است که بیشتر آنها مادران تنها و کارگرانی هستند که درمعرض بیماری قرار دارند. با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، کمیته های مسجد نیز هنگام توزیع کمک ها میان مردم، پیشگیری های لازم را مدنظر قرار می دهند که شامل قرار دادن ژل های ضدعفونی کننده در بسته ها و حفظ فاصله ایمنی در صفوف می شوند.

به علاوه فقط سرپرستان خانوار اجازه دارند برای تحویل گرفتن بسته ها در جمع حاضر شوند. آنها باید بلافاصله پس از دریافت مواد غذایی به خانه برگردند. به علاوه در زمان های مشخصی توزیع محصولات انجام می گیرند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − دوازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!