کوالالامپور با هوش مصنوعی کنترل خواهد شد

توریست مالزی – شرکت علی بابا در نظر داد سیستم نظارت هوشمند خود را که مدتی است در چین اجرایی شده است به مالزی نیز صادر کند.  به گزارش...


توریست مالزی – شرکت علی بابا در نظر داد سیستم نظارت هوشمند خود را که مدتی است در چین اجرایی شده است به مالزی نیز صادر کند.




 به گزارش انتخاب به نقل از وایرد، این الگو تا کنون در چین موفق شده میزان آسیب ها و خسارات درون شهری مثل تصادفات را تا ۱۵ درصد کاهش دهد. موضوعی که به نظر می رسد برای شهرهای پرترددی مثل کوالالامپور نیز حائز اهمیت است.در آینده ای نه چندان دور، شهرهای مهم و بزرگ را می توان با هوش مصنوعی کنترل کرد. حداقل، این همان چیزی است که علی بابا؛  غول بزرگ خرده فروشی چین امیدوار است به آن دست پیدا کند.

به لطف انبوه داده هایی که هر روز همه ما به عنوان شهروندان جامعه ایجاد می کنیم، دستیابی به اطلاعات ما نیز هر روز ساده تر می شود. برای مثال، هنگامی که موقعیت مکانی خود را با نقشه هوشمند گوگل به اشتراک می گذارید، برنامه های ردیابی  از این داده ها در دنیای واقعی برای نظارت بر جریان ترافیک استفاده می کند و پس از آن به کاربران خود درباره بهترین مسیر تردد،مشاوره ارسال می کند.

شاید تصورش سخت باشد که در آینده  هر شهری می تواند هوشمند باشد، چرا که پیش از چنین ایده ای باید تمامی زیرساخت های کشورها مبتنی بر هوض مصنوعی و پلتفرم های آنلاین باشد. با این وجود، می توان امیدوار بود به طودی این اتفاق رخ دهد. پروژه «Brain City Alibaba» که از شهرهونگژو چین شروع شده به زودی به کوالالامپور سفر خواهد کرد و احتمالا در صورت موفقیت به مرور در بسیاری از شهرهای دیگر نیز دیده خواهد شد.

پروژه علی بابا نخستین بار با هدف بررسی کنترل ترافیک در چین آغاز به کار کرد و سپس به مرور در بخش های مختلف شهر مورد استفاده قرار گرفت.  اکنون این پروژه هوشمند افزون بر کنترل ترافیک، با استفاده از داده های سیستم حمل و نقل ، انواع رسانه های اجتماعی، برنامه های نقشه برداری و صدها هزار دوربین را رصد می کند.علی بابا اکنون می تواند هر ماشینی را در جاده های شهر رصد کند. افزون بر این می تواند به طور مداوم فیلم های ویدئویی ترافیک را نظارت  کرده و به دنبال نشانه هایی از تصادفات باشد تا به سرعت به پلیس اخطار دهد.

وانیلی مین، پژوهشگر آموزشی در علی بابا می گوید:  “ما مالزی را به عنوان یک کشور با پتانسیل  های بسیار زیاد برای پذیرش سیستم های ابری، هوش مصنوعی و فناوری های داده محور در نظر گرفته ایم .”  این شرکت در حال حاضر با ۱۲۰ هزار توسعه دهنده  و ۲،۷۰۰  موسسه علمی از ۷۷ کشور  همکاری می کند.

شرکت علی بابا در نظر داد سیستم نظارت هوشمند خود را که مدتی است در چین اجرایی شده است به مالزی نیز صادر کند.





پاسخی ارسال کنید

*

*

20 + 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!