کوالالامپور شهری معروف به آسمان خراش‌های زیبا

توریست مالزی – پایتخت مالزی که پر جمعیت ترین شهر این کشور است در مرکز بخش شبه جزیره مالزی و در نزدیکی ساحل غربی این کشور قرار دارد. به...


توریست مالزی – پایتخت مالزی که پر جمعیت ترین شهر این کشور است در مرکز بخش شبه جزیره مالزی و در نزدیکی ساحل غربی این کشور قرار دارد.





به گزارش خبرگزاری مهر، کوالالامپور را نبض مالزی می‌نامند. مساحت این شهر ۲۴۳ کیلومتر مربع است و در حدود ۳۵ کیلومتر با ساحل فاصله دارد. معنی کوالالامپور در زبان محلی به معنی محل برخورد دو رودخانه است. جمعیت کوالالامپور بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت بوده و همه ساله پذیرای تعداد بسیاری از گردشگران است. از جاذبه های توریستی کوالالامپور که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

برج‌های دو قلو پتروناس


این برج زیبا از بلندترین برج‌های جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار دارند. اگر آنتن بالای برج‌های دو قلوی پتروناس را حساب کنیم، ارتفاع این برج ۴۵۲ متر است. این برج زیبا دارای ۸۸ طبقه و در مجموع ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال است. مرکز خرید سوریا در زیر این برج اتصال دهنده این دو برج به یکدیگر است. همچنین در طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج پلی قرار دارد که این دو برج را به هم متصل می‌کند.

 

برج کی ال کوالالامپور


در جوار برج های دو قلوی پتروناس برج مخابراتی کی‌.ال قرار دارد که از برجسته‌ترین دیدنی‌های شهر کوالالامپور است. این برج دارای ارتفاع ۴۲۱ متری است که لقب چهارمین برج بلند دنیا را دارد. همه ساله گردشگران بسیاری به بالای این برج می‌روند چرا که دارای چشم انداز بسیار زیبایی از کوالالامپور است.

 

غارهای باتو


غار میمون ها که به غار های باتو معروف است از اماکن مقدس هندوها است. این غار دارای پله های فراوان و چشم اندازی بسیار زیبا و مجذوب کننده است. چند معبد کوچک و مجسمه‌ای بزرگ از الهه هندوها در جوار این غارها قرار دارد. اگر به دیدن غارهای باتو می‌روید، حتما با خود بادام زمینی و موز ببرید چرا که میمون‌های این غارها چشم انتظارند.

 

آکواریوم کوالالامپور


دنیای زیر آب همیشه برای همگان بسیار مورد توجه بوده و هست. آکواریوم کوالالامپور از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور و بزرگ‌ترین آکواریوم دنیاست. تونل شیشه ای که در این آکواریوم قرار دارد دارای ۹۰ متر طول است.

 

 

از معروف‌ترین غذاهای محلی کوالالامپور و مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:


ساتای: ساتای یک غذای معروف در مالزی بوده که از گوشت یا مرغ کبابی که در سس مخصوص خوابانده شده و روی ذغال پخته شده است. اغلب تکه‌های گوشت در زردچوبه و شیره نارگیل و یا در ادویه‌های محلی قرار می‌گیرد و روی ذغال به آرامی پخته می‌شود که بسیار لذیذ است.

ناسی لماک: ناسی لماک پادشاه غذاهای مالایی و از محبوب ترین غذاهای محلی مالزی است. ناسی لماک به معنی برنج چرب بوده و برنجی که از شب قبل در شیره نارگیل خیس خورده و در تخم مرغ آب پز، بادام زمینی سرخ شده و ماهی‌های خشک شده به همراه سس تندی که از میگو تهیه شده، است.

 



پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!