کوه متحرک کینابالو مالزی

توریست مالزی – کوه کینابالو در کشور مالزی قرار داد و در یکی از پارک های ملی و برجسته ی جنوب شرقی قاره ی آسیا است. این کوه، یکی...
توریست مالزی – کوه کینابالو در کشور مالزی قرار داد و در یکی از پارک های ملی و برجسته ی جنوب شرقی قاره ی آسیا است. این کوه، یکی از کوه های مقدس مالزی است و به عنوان یکی از میراث های مقدس مالزیایی ها به خوبی از آن مراقبت می گردد. مطمئنا برایتان جالب است که بدانید که این کوه در سال چند سانتی متر حرکت می کند!

این کوه که در پارک جنگلی بسیار زیبا واقع شده است، به خاطر زیبایی فراوانش و همچنین پارک ملی کینابالو، سالانه گردشگران های فراوانی را به سمت خود جذب می کند. کینابالو یکی از مرتفع ترین کوه های جزیره ی بورنئو است و مراتع و مناطق زیست محیطی فراوانی در خود دارد. گونه های مختلف گیاهی که در این منطقه رشد می کنند یکی از منابع رشد گیاهان نایاب در آسیای جنوب غربی است.

این کوه و پارک ملی که در اطراف آن قرار دارد به خاطر اعجاب انگیزی طبیعی که دارند در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. از عللی که گرشگران و طبیعت گردان بسیاری به این کوه می روند این است که زیبایی این کوه آن قدر زیاد و گیرا است که لحظه های فراموش نشدنی برای هر بیننده ای به وجود می آورد. از دیگر زیبایی های اطراف قله ی کینابارو می توان به آب و هوای بسیار تمیز و استوایی، بادهای موسمی معروف، باغ های میوه و شکوفه های بسیار زیبا مخصوصا در فصل بهار اشاره کرد.

در اطراف کوه کینابالو، گونه های مختلف جانوری از پرندگان، خزندگان، پستانداران و خزندگان نیز وچود دارد. مردم مالزی این کوه را محلی مقدس می دانند زیرا اعتقاد دارند که روح اجدادشان در این کوه به آرامش و آسایش ابدی می رسند. آن ها معتقدند که ارواحشان قبل از رفتن به بهشت و جهنم به این کوه می روند. آن ها به خاطر همین اعتقادات احترام بسیار زیادی برای این کوه قائلند.

در سطور بالاتر گفتیم که طبق گفته ی مالزیایی ها این کوه در سال چندین متر جا به جا می شود و همین مسئله نیز باعث شیب گرفتن این منطقه در طول سالیان متمادی شده است. در واقع مطالعات زمین شناسی در این منطقه نشان داده است که کوه کینابالو که عنوان بزرگ ترین کوه مالزی را هم دارد، در حال حرکت است و همین حرکتش باعث شده است که بیشترین شیب های مالزی در ایالت برونئو که این کوه در آن قرار دارد شکل بگیرد. به گفته ی مقامات مالزیایی در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شیب خطرناک در طول جاده های فدرال مالزی به وجود آمده و شناسایی شده است که بیشتر آنان در ایلات صباح و ساراواک است که به این کوه نزدیک هستند. کوهی که جا به جا می شود! برای خیلی از افرادی که دنبال ماجراجویی هستند می تواند بازدید از این کوه بسیار جالب و ایده آل باشد.

صعود به کوه کینابالو در حدود ۲ ساعت به طول می انجامد.همانطور که اشاره کردیم توپوگرافی اطراف این کوه به گونه ای است که بسیار شیب دار است و به همین خاطر نیز اطراف این کوه پیچ و تاب های فراوانی مخصوصا در اطراف جاده ی منتهی به این کوه وجود دارد. برای صعود به این کوه می توانید شب را در پایین کوه اقامت کنید و بر طبق برنامه ی خاص خودتان جلو بروید. البته لازم به ذکر است که کارکنان این پارک ملی که کوه کینابالو در آن قرار دارد از همه چیز به خوبی مراقبت می کنند. شاید یکی از دلایلش قداست این کوه برایشان باشد. شما برای صعود به این کوه می توانید با آن ها به راحتی هماهنگ کنید. آن ها به مشا مجوزهای صعود، امکانات کمکی لازم و کارهای رزرو هتلتان در این منطقه را انجام می دهند.

هوای اطراف کوه معتدل است اما بالای کوه هوا بسیار سرد است، پس حتما به خاطر داشته باشید که اگر قصد رفتن به این کوه را دارید حتما وسایل گرمایشی مناسب و لباس های گرم و مناسب و البته کم حجم با خود ببرید. ۳۵۰۰ متر تا صعود به بالای کوه راه دارید. اکثر کسانی که به این کوه فوق العاده صعود کرده اند تجربه ی خود را در وبلاگ های مختلف برای مخاطبان خود به اشتراک گذاشته اند و همگی آن را یک تجربه ی منحصر به فرد معرفی کرده اند. این نکته را از ما داشته باشید که حتما قبل از صعود به این کوه وبلاگ کسانی که به این کوه صعود کرده اند را نگاهی بیندازید. قبل از صعود به کوه در لابان راتا، منطقه ای که در پایین کوه قرار دارد معمولا گردشگران و طبیعت گردان اقامت می کنند. البته این اقامت به این معنا نیست که شما نمی توانید به جای دیگری بروید، در این مکان پر از جاذبه های طبیعی است که حداقل به شما این امکان را می دهد که یک گردش جانانه در این پارک ملی داشته باشید.

عکس بگیرید، گردش کنید، حیوانات و گیاهان مختلف را ببینید، …. . کلی کار هست برای انجام دادن قبل از صعود به این کوه مقدس. توجه داشته باشید که در طول شب دمای هوا همواره در حال افزایش است و خیلی از گردشگران این منطقه تجربه ی از خواب پریدن در ۳ صبح را آن هم از شدت سرما داشته اند! در پایین این کوه شما در زمان صبح، تصویری عمودی از این کوه خواهید داشت. اما نه کوهی ثابت بلکه شما هم حس می کنید که این کوه در حال حرکت است. این نکته را به خاطرداشته باشید که در هنگام صعود از این کوه هیچگاه حرکتی انجام ندهید که به منزله ی بی احترامی به این کوه تلقی گردد زیرا به خاطر اهمیتی که این کوه دارد، پلیس کشور مالزی با افراد خاطی برخوردی جدی انجام می دهد.

منبع: الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو + پانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!