گالری شهر کوالالامپور (KL City Gallery)

گالری شهر کوالالامپور مرکز اطلاعات توریستی جالبی است که بهترین مکان برای شناختن کوالالامپورگذشته, حال و آینده است !
توریست مالزی – گالری شهر کوالالامپورمرکز اطلاعات توریستی جالبی است که بهترین مکان برای شناختن کوالالامپورگذشته، حال و آینده است!

این گالری با هدف معرفی میراث تاریخی و فرهنگی شهر کوالالامپور تاسیس شده است و اطلاعات کاملی را در زمینه گردش و بازدید از مناطق دیدنی شهر در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. یکی از امکانات این گالری نقشه های Kl Walks & Tours است که به دو زبان انگلیسی و چینی بصورت رایگان در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

این مرکز دارای بخش های جالب مختلفی می باشد. در طبقه همکف این گالری یک نقشه دیواری عظیم از مناطق دیدنی و جاذبه های توریستی کوالالامپور و مسیرهای اصلی شهر قرار دارد که توریست ها با توجه به آن می توانند مسیر گردش خود در شهر را برنامه ریزی نمایند.

بخش ‘ خاطرات کوالالامپور’ بازدیدکنندگان را به سفری در زمان می برد. تقویم دیواری وقایع تاریخی آن شامل مجموعه ای از عکس ها و نقاشی ها از تاریخچه شهر کوالالامپور از سال ۱۸۵۰ تا کنون می باشد که اکثر آنها دارای توضیحاتی به زبان انگلیسی هستند و در میان آنها عکس هایی از زمان احداث برج های دوقلو بچشم می خورد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در این بخش همچنین ماکت های سه بعدی کوچکی از مسجد جامع و بافت تاریخی میدان مردکا و ساختمان های اطرافش قرار دارند.

دیدنی ترین بخش این گالری در طبقه دوم قرار دارد که شامل مدل مینیاتوری از شهر کوالالامپور و به ابعاد ۱۳×۱۵ متر است این مدل خارق العاده، شهر کوالالامپور امروزی را با تمام آسمانخراش ها، ساختمان ها و جزییات آن به نمایش می گذارد.

تاریخچه ساختمان گالری شهر
گالری شهر کوالالامپور در بنایی تاریخی و قدیمی قرار دارد که در سال ۱۸۹۹ و درزمان دولت استعماری بریتانیا توسط معمار معروف A.C Norman ساخته شده است. ستون های گچی, نمای آجری و پنجره های نیم دایره ای این بنا نشاندهنده عناصر معماری نئو رنسانس در طراحی آن است. در آن زمان این ساختمان دفتر چاپ و مطبوعات دولت انگلیس بود و اسناد رسمی دولت، کتاب و بلیط قطار در اینجا چاپ می شد. پس از استقلال مالزی، وزارت کار مالکیت این مکان را به عهده گرفت وآنرا به یک دفترامنیت پستی تبدیل کرد. در سال ۱۹۸۶ این بنا بازسازی شد و به اولین کتابخانه عمومی شهر کوالالامپور تبدیل شد.

گالری شهر کوالالامپور در حال حاضر توسط شرکت ARCH Collection اداره می شود که برندی معروف درزمینه ساخت تابلو ها و مدل ظریف با استفاده از ورقه های بسیار نازک چوبی است. این شرکت همچنین تولید کننده نقشه های Walk and Tour Map است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

کارگاه تولیدی Arch Collection در طبقه همکف گالری قرارگرفته است و بازدیدکنندگان می توانند با نحوه ساخت این صنایع دستی زیبا و بسیار ظریف آشنا شوند. شرکت Arch ضمن تبلیغ و فروش محصولات خود، از طریق این آثارهنری به معرفی میراث فرهنگی و تاریخی شهر کوالالامپور نیز می پردازند.

فروشگاه هدایا و سوغاتی Arch نیز دارای مجموعه متنوعی از انواع صنایع دستی، لباس های محلی، انواع تابلو ها و مدل های سه بعدی هنری مانند برج های دو قلو و برج کوالالامپور است که بازدیدکنندگان می توانند در صورت تمایل این آثار را به عنوان سوغاتی و یادگاری خریداری نمایند.

آدرس : ۲۷Jalan Raja, Dataran Merdeka, Kuala Lumpur
ساعات کاری : ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر
آدرس وب سایت : http://www.klcitygallery.com

klcity gallery2KL-City_Gallery-04kl6-city-galerykl-city-galleries04Kuala Lumpur City Gallery Museum

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!