آمار ابتلا به تب دنگی در اندونزی رکورد زد

توریست مالزی – وزارت بهداشت اندونزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه اکتبر (نهم آبان) ۱۱۰ هزار و ۹۲۱ مورد تب دنگی در این کشور...
توریست مالزی – وزارت بهداشت اندونزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه اکتبر (نهم آبان) ۱۱۰ هزار و ۹۲۱ مورد تب دنگی در این کشور ثبت شده است که یک رکورد به شمار می‌آید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «آنتارا» اندونزی، «سیتی نادیا تارمیزی» مدیر بخش پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام در وزارت بهداشت این کشور گفت: سال ۲۰۱۸ حدود ۶۵ هزار و ۶۰۲ مورد ابتلا به تب دنگی ثبت شده بود که آمار امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش شدیدی را نشان می‌دهد.

استان‌ ها و مناطقی از جمله «ماندانا» ، «کوپانگ» و «لابونان باجو» در پی شیوع تب دنگی اعلام وضع اضطراری کرده‌اند. استان «جاوا» با ۶۱ هزار و ۷۱ مورد و «بالی» با ۲۱ هزار و ۹۸۶ مورد بالاترین آمار ابتلا به تب دنگی را ثبت کرده‌اند.

تارمیزی اظهار کرد که یکی از دلایل افزایش شمار مبتلایان به تب دنگی در سال جاری، این است که بسیاری از مردم اقدامات لازم را برای مقابله با پشه‌های ناقل انجام نمی‌دهند.

تب دنگی و تب زرد از بیماری‌هایی است که بر اثر نیش پشه موسوم به «ایدیس اجیپتی» ناقل ویروس زیکا منتقل می‌شوند. ابتلا به بیماری تب دنگی ابتدا با خارش پوستی، تب شدید، اختلال در سیستم گوارش و درد استخوانی شروع شده و در برخی موارد می‌تواند به کاهش شدید فشار خون و مرگ مبتلایان منجر شود.

بیماری تب دنگی واکسن و درمان اختصاصی ندارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!