آمریکا آماده تحریم کشورهای خریدار نفت ایران است

توریست مالزی – وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا یک کارگروه ویژه برای ایران تشکیل داد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، «برایان هوک» را به ریاست این کارگروه...
توریست مالزی – وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا یک کارگروه ویژه برای ایران تشکیل داد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، «برایان هوک» را به ریاست این کارگروه برگزید. گفته شده هدف این گروه هماهنگی و اجرای سیاست‌های ایالات متحده آمریکا علیه اقدامات «مخرب» تهران است.
به گزارش یورونیوز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا تشکیل «گروه اقدام ایران» را اعلام کرد. به گفته مقام های وزارت خارجه آمریکا، این گروه ویژه که برای هماهنگی و اجرای سیاست‌های این کشور در قبال ایران ایجاد شده، از سوی برایان هوک که در حال حاضر مدیر بخش سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا است، هدایت می‌شود.
برایان هوک پیش از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، مذاکراتی را با کشورهای اروپایی در جهت تغییر و به روزرسانی توافق هسته‌ای با ایران انجام داده بود. با بی‌نتیجه ماندن آن رایزنی‌ها، دونالد ترامپ روز ۱۸ اردیبهشت رسما اعلام که آمریکا از برجام خارج می‌شود. آقای هوک که قبلا هم مشاور جان بولتون بوده است پس از معرفی به عنوان رئیس این کارگروه گفت: «این گروه با تمام شرکای آمریکا در تماس خواهد بود و هدف آن تغییر رفتار ایران است. استراتژی ما تمام سطوح تهدیدهای ایران را در بر می‌گیرد.»
وی با اشاره به مقاومت کشوها در مقابل تحریم نفتی علیه ایران اظهار داشت: «آمریکا آماده است، دولت‌هایی که از ایران نفت وارد می‌کنند را تحریم کند.» وی در پاسخ به سؤالی در مورد سخنان متناقض وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران، گفت: «۱۲ شرط پمپئو و پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ترامپ در مسیر موازی جلو می رود.»
مسئول گروه اقدام ایران همچنین بیان داشت که بحث موشکی، تسلیحات هسته ای و بازداشت شهروندان امریکایی محور کار گروه خواهد بود. هوک در پاسخ به پرسش دیگری، تشکیل این نهاد در آستانه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد، را کاملا تصادفی توصیف کرد.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم در سخنانی اظهار داشت که آمریکا متعهد به ایجاد تغییر در رفتار نظام حاکم بر ایران است. وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: «امیدواریم که به زودی به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم اما باید شاهد تغییر هم در رفتارهای ایران در داخل و هم در خارج باشیم».
تشکیل این گروه در راستای راهبرد پمپئو علیه ایران است که وی آن را در نشست ۳۱ اردیبهشت ماه امسال در بنیاد محافظه کار «هریتیج» تحت عنوان «پس از توافق؛ استراتژی جدید پیرامون ایران» اعلام کرد. راهبرد جدید پمپئو پس از آن اعلام شد که ترامپ روز ۱۸ اردیبهشت ماه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج و تحریم‌ها علیه ایران دوباره فعال می‌شوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 + پانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!