احداث تونل برادری بین مسجد و کلیسای جامع در اندونزی

توریست مالزی – یکی از مساجد شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی و کلیسای جامع این شهر از طریق «تونل برادری»، که نماد همدلی میان ادیان خواهد بود، به یکدیگر متصل...
توریست مالزی – یکی از مساجد شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی و کلیسای جامع این شهر از طریق «تونل برادری»، که نماد همدلی میان ادیان خواهد بود، به یکدیگر متصل می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از جاکارتا پُست، رئیس‌جمهور اندونزی، با اعلام این خبر گفت: پروژه نوسازی مسجد استقلال (Istiqlal) شامل ساخت تونل زیرزمینی موسوم به تونل برادری است و این مسجد را به کلیسای جامع جاکارتا در طول جاده مرکزی این شهر متصل خواهد کرد.

مسجد استقلال و کلیسای جامع جاکارتا به دلیل همکاری‌ در برپایی مراسم دینی مانند کریسمس و عید فطر شهرت و محبوبیت خاصی در اندونزی کسب کرده‌ و مسلمانان و کاتولیک‌ها معمولاً در طول جشن‌های بزرگ، فضای پارکینگ مساجد و کلیسا را به اشتراک گذاشته و در فعالیت‌های بین ادیانی با یکدیگر شرکت داشته‌اند.

مسجد استقلال بزرگترین مسجد اندونزی و جنوب شرق آسیا به حساب می‌آید و می‌تواند در حدود ۲۰۰ هزار نمازگزار را در خود جای دهد. این مسجد در سال ۱۹۷۸ ساخته و سال ۱۹۹۹ بازسازی شد.

اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور‌ با اکثریت مسلمان به حساب می‌آید و ۸۸ درصد جمعیت آن پیرو دین اسلام هستند. حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۲۶۷ میلیونی اندونزی را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!