ازدواج با یک مالایی/مسلمان

توریست مالزی –  این مقاله به ازدواج غیر مسلمانان با مسلمانان می پردازد . برای ازدواج با یک مالایی/مسلمان، چه باید کرد؟ تغییر دین کار بسیار سختی است اما عشق...
توریست مالزی –  این مقاله به ازدواج غیر مسلمانان با مسلمانان می پردازد . برای ازدواج با یک مالایی/مسلمان، چه باید کرد؟
تغییر دین کار بسیار سختی است اما عشق همه مشکلات را آسان می کند. برای پاسخ به سوال یکی از خوانندگان، یک خانم غیرمسلمان فرانسوی، نگاهی انداختیم به مدارک و فرآیند ازدواج با یک مالایی مسلمان.
اگر در کشور خود تغییر دین می دهید، کارآسان تر خواهد بودچرا که به راحتی با مراجعه به مسجد منطقه خود، فرم رسمی تغییر دین با مهر و امضا امام مسجد، را دریافت می کنید. به اداره ثبت ازدواج رفته، تاریخ عقد را تعیین و اعلام کنید یک بومی و یک خارجی هستید که قصد ازدواج دارید. بهتراست به مراکز اسلامی شهر زادگاه خود مراجعه و پاسپورت ها و مدارک تغییر دین به اسلام (و مدارک طلاق در صورت نیاز) را هم با خود همراه داشته باشید.

تجربیات دیگر مهاجران 
یک شهروند انگلیسی که با یک خانم مالایی ازدواج کرده، می گوید:
“اگر در کوالالامپور زندگی می کنید، توصیه می کنم به مراجع اسلامی محلی مثل JAWIمراجعه کنید. من در مالزی تغییر دین دادم تا دچار دردسر نشوم. پس از تغییر دین، JAWIدر مورد روند ازدواج شما را راهنمایی خواهد کرد. بخاطر داشته باشید همسرتان حتما مدارک شناسایی و درصورت لزوم مدارک طلاق را همراه داشته باشد.”
مهاجر دیگری می گوید:
“من سال ها پیش از ملاقات با همسرم مسلمان شدم ولی مدرک رسمی در تایید آن نداشتم.هر ایالتی در این مورد قوانین متفاوتی دارد. در مالزی، زوج ها باید کلاس های پیش از ازدواج بگذرانند. JAIS هم باید سند تغییر دین را تایید کند.آزمایش خون، نامه سفارت، نامه اداره مهاجرت کشورتان و چند مدرک دیگر هم لازم است.
هرچند، همه چیز به قوانین ایالتی مربوط می شود و همه این قوانین به سادگی آنچه در قرآن آمده نیست. اگر در خارج از مالزی ازدواج می کنید، حتما تایید JAIS را داشته باشید در غیر اینصورت علاوه بر جریمه ۱۰۰۰ رینگت مراحل ثبت ازدواجتان به مشکل خواهد خورد”

اول تحقیق کنید
اگر هنوز شریک زندگی خود را شخصا ندیده اید و از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکد این یا یک سایت همسریابی باهم آشنا شده اید، از آنجایی که بسیاری از محلی ها و مهاجران مورد سوء استفاده قرارگرفته اند؛ بهتر است دقت زیادی بخرج دهید چراکه طرف مقابل ممکن است آنکسی که ادعا می کند، نباشد.
تجربه شما چه بوده است؟
اگر شما هم تجربه مشابهی در این زمینه داشته اید، برایمان تعریف کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!