ازسرگیری عملیات جستجوی کوهنورد مفقودشده مالزی در قله دماوند

عملیات امداد و جستجو برای یافتن جسد کوهنورد مالزیایی که سال گذشته در صعود به قله دماوند ناپدید شده بود توسط جمعیت هلال احمر ایران بار دیگر آغاز شد.
توریست مالزی – عملیات امداد و جستجو برای یافتن جسد کوهنورد مالزیایی که سال گذشته در صعود به قله دماوند ناپدید شده بود توسط جمعیت هلال احمر ایران بار دیگر آغاز شد.

تارنمای روزنامه مالایی زبان ‘اتوسان’ روز جمعه اعلام کرد، این عملیات از اوایل ماه میلادی جاری آغاز شده و تا پایان ماه آینده تلاش برای یافتن اثری از ‘رملی عبدالحمید’ کوهنورد ۴۵ ساله ادامه می یابد.

عملیات سال گذشته امداد و نجات به دلیل آب و هوای نامناسب و برفی در زمستان که جستجو را با مشکلاتی مواجه کرده بود، متوقف شد.

جسد ‘سید ردزوان سید سلیم شاتری’ کوهنورد دیگر مالزی که هنگام صعود به قله دماوند براثر برف و سرما جان سپرده بود ۲۸ نوامبر سال گذشته (۸ آذر ۹۵) توسط تیم جستجو و نجات در یخچال ‘یخار’ در کوه های برفی دماوند کشف شد، اما اثری از کوهنورد دوم به دست نیامد.

وی به همراه ‘رملی عبدالحمید’ ۲۰ نوامبر سال گذشته (۳۰ آبان ۹۵) هنگام صعود به قله دماوند در ارتفاعات ۵ هزار و ۶۱۰ متری پس از جداشدن از اعضای گروه ناپدید شدند.

حسین درخشان، از مقامات جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با سفیر مالزی در تهران، گفت که تمرکز عملیات جدید بر بخش شرقی قله دماوند و جایی است که یک کوهنورد دیگر مالزی در آنجا پیدا شده بود.

اتوسان به نقل از درخشان نوشت: ما تمرکز عملیات امداد و نجات خود را در این منطقه قرار داده ایم، زیرا احتمال این که جسد ‘رملی عبدالحمید’ در محلی که جسد کوهنورد دیگر پیدا شد، باشد، وجود دارد.

وی افزود: در جستجوهای جدید، ما تاکنون هیچ نشانه ای نیافته ایم، اما تا پایان ماه اوت (۱۰ شهریور) به جستجوی خود ادامه می‌دهیم، زیرا در فصل تابستان برف‌ها این کوه شروع به آب شدن می کنند.

‘رستم یحیی’ سفیر مالزی در ایران نیز گفت که منتظر تمام شدن عملیات جستجو می‌مانیم تا پس از آن در صورتی که وضعیت این کوهنورد مالزیایی مشخص نشد، با ‘عنیفه امان’ وزیر امور خارجه برای رسیدن به فرایندی در مورد تایید سرنوشت ‘رملی’ گفت وگو شود.

ریاست این تیم امداد و جستجو بر عهده ‘رستم یحیی’ سفیر مالزی در ایران است و چند نفر نیز به نمایندگی از باشگاهی در مالزی در آن حضور دارند.

سفیر مالزی با این عنوان که اولویت ما یافتن این قربانی است، گفت که از زمان این حادثه ما با آنها در تماس بوده‌ایم تا از پیشرفت عملیات اطلاع کسب کنیم.

در حالی که اعضای اعزامی از باشگاه مالزی قرار است با ابتکار خود در جستجوی ‘رملی عبدالحمید’ باشند، یکی از این اعضاء گفت که جمعیت هلال احمر ایران از ماموریت ما مطلع و اقدامات امنیتی لازم نیز اتخاذ شده است.

سفیر مالزی گفت: ما شرایط خانواده قربانی را درک می کنیم، اما بهتر است به جمعیت هلال احمر ایران فرصت داده شود به جستجوی خود ادامه دهد و اگر تایید شد این عملیات مجددا آغاز نمی شود، اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!