استرداد متهم مهم نفتی ساکن مالزی به ایران

یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی و شریک بابک زنجانی با نام «ع.ز» که پیشتر در مالزی ساکن بوده و پس از دستگیری توسط پلیس مالزی متواری شده بود، به ایران مسترد شد.
توریست مالزی – یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی و شریک بابک زنجانی با نام «ع.ز» که پیشتر در مالزی ساکن بوده و پس از دستگیری توسط پلیس مالزی متواری شده بود، به ایران مسترد شد.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از دستگیری و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی به کشور خبر داد و گفت: فرد مذکور در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی، دستگیر و به مقامات قضائی تحویل شد.

سردار مسعود رضوانی از شناسایی و دستگیری یکی از عوامل اصلی پرونده بزرگ فساد نفتی خبر داد و گفت: پیرو اعلام و درخواست مقامات قضائی از پلیس بین الملل در خصوص ردیابی و استرداد یکی از عوامل اصلی پرونده بزرگ فساد نفتی، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پیرو پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در ابتدا این فرد در مالزی ردیابی، شناسایی و دستگیر اما متأسفانه با تبانی‌های صورت گرفته مجددا متواری شد.

رئیس پلیس بین‌الملل ادامه داد: در ادامه فرآیند ردیابی، فرد مذکور در یکی از کشورهای آمریکای مرکزی ردیابی و شناسایی و با همکاری پلیس این کشور دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: براساس تعاملات پلیسی توانستیم متهم را به داخل کشور بازگردانده و تحویل مقامات قضائی بدهیم. بامداد یکشنبه این فرد که از عوامل اصلی پرونده فساد نفتی بود، به مقامات قضائی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه پلیس بین‌الملل مجرمان متواری را رها نخواهد کرد، بیان کرد: این پلیس مجرمان و متهمان فراری را با پیگیری‌های مجدانه به کشور باز می گرداند و تحویل مقامات قضائی می دهد.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا همچنین به یکی دیگر از عملیات های این پلیس طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هفته گذشته نیز یک مجرم میلیاردی از کشور آذربایجان به کشور استرداد شد.

نقش کلیدی«ع.ز.م»در تحویل محموله‌های نفت

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را پیرامون اهمیت بازداشت جدید یکی از متهمان پرونده فساد نفتی داد.

رسول کوهپایه‌زاده با اشاره به دستگیری یکی از متهمان پرونده فساد نفتی، گفت: قطعا بازجویی این فرد اطلاعات روشن و خوبی را به پرونده اضافه خواهد کرد چرا که نکته‌ای که وجود دارد این است که زنجانی به شخصه در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش نداشت و خیلی از کارها از طریق تلفن و ایمیل انجام می شد اما این فرد در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش اساسی داشت.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه یکی از دفاعیات موکلم همواره این بود که قبول دارد بدهکار است، گفت: بااین حال شرکت نفت که مدعی است ۱۲ کشتی نفت را به موکلم تحویل داده بایستی بارنامه‌ها و اسناد آن را به دادگاه ارائه دهد اما تا این لحظه بارنامه‌ها به دادگاه تحویل نشده و به شخصه آنها را رویت نکردم.

وی افزود: دستگیری و بازداشت این فرد که در عملیات اجرایی تحویل نفت نقش اساسی و کلیدی داشته به کشف حقیقت خیلی کمک می‌کند. به ویژه اینکه یک شرکت نفتی مدعی شده بود  در بخشی از نفت تحویل شده، آب وجود داشته و همین امر برای موکلم ایجاد مشکل کرده بود و آن شرکت به همین بهانه از پرداخت بدهی خودداری می‌کرد. بنابراین از این حیث می‌تواند به احراز واقعیت کمک کند.

کوهپایه زاده تصریح کرد: فکر می‌کنم هر نوع تصمیم‌گیری در پرونده موکل من باید منوط به بازجویی کامل و تخلیه اطلاعاتی فرد بازداشت شده و رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی درباره وی شود. این فرد قبل از وقوع این اتفاقات به کشور رفت و آمد داشت اما بعد از دستگیری موکل من دیگر به کشور نیامد. البته قبلاً هم برای دستگیری وی در مالزی اقدام شده بود که خوشبختانه این بار به ثمر نشست.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!