استفاده نهاد دولتی مالزی از املاک ترامپ

توریست مالزی – یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا پرونده‌ای را که ترامپ را متهم به سود بردن از اسکان مهمانان رسمی خارجی در هتل‌های خود می‌کند، دوباره به جریان...
توریست مالزی – یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا پرونده‌ای را که ترامپ را متهم به سود بردن از اسکان مهمانان رسمی خارجی در هتل‌های خود می‌کند، دوباره به جریان انداخت.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پرونده‌ای متهم شده بود که با اسکان مهمانان دولتی خارجی در هتل‌هایش با نقض قانون اساسی ایالات متحده از مقام ریاست جمهوری برای منافع اقتصادی خود استفاده می‌کند.
این پرونده در یک دادگاه تجدیدنظر منطقه‌ای ایالت نیویورک به دلیل ناتوانی شاکیان از اثبات آسیب ناشی از اقدامات ترامپ، مختومه اعلام شده بود، اما یک دادگاه تجدیدنظر فدرال روز جمعه این پرونده را مجددا به جریان انداخت. شاکیان این پرونده که موسسه‌ای به نام «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق» در واشنگتن جزو آنان است، ترامپ را متهم کرده‌اند که نتوانسته خود را به لحاظ اقتصادی از هتل‌های جدا کند و این کار او را در مقابل وسوسه‌های اقتصادی آسیب‌پذیر می‌کند.
ترامپ در این پرونده متهم به نقض بخش‌هایی از قانون اساسی است که رئیس جمهوری آمریکا را از دریافت هدیه و حقوق از دولت‌های خارجی بدون اجازه کنگره منع می‌کند. رئیس جمهوری آمریکا که تاجر ثروتمند املاک است، به صورت مرتب از هتل‌ها، املاک شخصی و زمین‌های گلف خود بازدید می‌کند. وی مالکیت شرکت‌های خود را حفظ کرده، اما حساب‌وکتاب روزانه آن‌ها را به پسرانش واگذار کرده است.
برخی مقام‌ها و سیاست‌مداران آمریکایی و همچنین مهمانان خارجی برای جلب‌نظر ترامپ ترجیح می‌دهند هنگام سفر به آمریکا در هتل‌های او در واشنگتن و نیویورک اقامت کنند.
برخی از شرکت‌های هتل‌داری که از شاکیان این پرونده هستند گفته‌اند برخی نهادهای دولت‌های خارجی مثل سفارت کویت و یک هیأت نمایندگی از مالزی از املاک ترامپ استفاده کرده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!