اطلاعیه وهشدار سفارت ایران در مالزی

سفارت ایران در مالزی در اطلاعیه جدیدی نسبت به برخی موضوعات مرتبط با ایرانیان هشدار داده و توصیه هایی ارائه کرد.
توریست مالزی – سفارت ایران در مالزی در اطلاعیه جدیدی نسبت به برخی موضوعات مرتبط با ایرانیان هشدار داده و توصیه هایی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

هموطنان گرامی  با توجه به دریافت گزارشات متعدد و بروز مشکلات عدیده برای برخی هموطنان  درخصوص اقامت غیرمجاز(OVER STAY) و یا تلاش برای اخذ و تمدید ویزا از مجاری غیر مسئول و واسطه که بطور مستمر رخ می دهد و منجر به بازداشت ، بازگرداندن از فرودگاه ، خسارت مادی و….  می شود، چند نکته مهم به اختصار به اطلاع هموطنان عزیز رسانده می شود:

درصورت ورود با ویزای توریستی (۱۴ روزه فرودگاهی) ، این نوع ویزا به هیچ عنوان قابل تبدیل به روادید دیگری نظیر دانشجویی ، وابستگی و ویزای کاری و غیره نخواهد بود و اگر دراین خصوص تبلیغات یا اطلاعاتی از منابع دیگر کسب کرده اید صحت نداشته و کاملا نادرست می باشد.

درصورتی که ویزای خود را از سفارت مالزی در تهران اخذ کرده اید توجه داشته باشید که مامور فرودگاه مالزی هم ویزای ورود ۶۰ روزه در گذرنامه شماره درج کند . موارد متعددی دیده شده که افراد با وجود داشتن مجوز ویزا از سفارت مالزی در تهران در فرودگاه مالزی  مجددا ویزای توریستی ۱۴ روزه برایشان درج شده که موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان می گردد. لذا در کانتر ورود به مهر ویزا توجه فرمایید.

نظر به اینکه تبلیغات گسترده ای در شبکه های مجازی مبنی بر حل کردن مشکل اقامت غیرمجاز ( OVER STAY )و یا گرفتن ویزای جدید صورت می پذیرد، مجددا اعلام می نماید این آگهی ها معتبر نبوده و متاسفانه آگهی دهندگان درقبال گرفتن مبالغ هنگفت اقدام به درج مهرهای خروج و ورود به مالزی و همچنین کشورهای دیگر می کنند که این مهرها عموما جعلی است و منجر به بروز خسارات جبران ناپذیری می شود. جعلی بودن این امهار از جمله زمانی نمایان می شود که فرد برای خروج از مالزی به فرودگاه مراجعه کرده و مامور فرودگاه پس از بررسی سامانه ورود و خروج و چک با دستگاه مخصوص جعلی بودن آن را اعلام می کند. این وضعیت منجر به بازداشت فرد ، جریمه نقدی و در نهایت قرارگرفتن در لیست سیاه مالزی و اخراج می شود.

با تشکر از توجه به توصیه مسافرتی، در صورت سوال و ابهام مطلب خود را با ایمیل [email protected] مطرح نمایید.

منبع: بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران – کوالالامپور

پاسخی ارسال کنید

*

*

شانزده + 19 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!