اعتصاب غذا در نائورو؛ خطر مرگ در کمین پناهجوی ۱۲ ساله ایرانی

توریست مالزی – یک کودک پناهجوی ۱۲ ساله ایرانی در جزیره نائورو برای بیش از دو هفته دست به اعتصاب غذا دست زده است و پزشکان می گویند با...
توریست مالزی – یک کودک پناهجوی ۱۲ ساله ایرانی در جزیره نائورو برای بیش از دو هفته دست به اعتصاب غذا دست زده است و پزشکان می گویند با خطر مرگ قریب‌الوقوع مواجه است. تلاش تیم پزشکی برای انتقال او به بیمارستانی دراسترالیا تاکنون با شکست مواجه شده است.
به گزارش یورونیوز، این پسر ۱۲ ساله بیش از ۲ هفته است از خوردن و نوشیدن امتناع می کند. پزشکان به او آرامبخش تزریق کردند و با تزریق مایعات به بدن وی تلاش می کنند او را زنده نگه دارند. این کودک مدت ۵ سال است که به همراه پدر، مادر و خواهرش در نائورا نگهداری می شوند. این خانواده ایرانی رسما به‌عنوان پناهجو شناخته شده اند اما اخیرا از سوی ایالات متحده آمریکا اجازه ورود به خاک آمریکا را دریافت نکردند. به نوشته گاردین تقریبا تمام پناهجویان ایرانی که درخواست پناهندگی آن‌ها قبول شده است از سوی واشنگتن اجازه ورود به خاک آمریکا را پیدا نکرده‌اند.
این کودک ۱۲ ساله یکی از چند کودکی است که در این جزیره با شرایط وخیمی مواجه‌اند، از جمله یک کودک ۱۴ ساله که با تحلیل عضلانی شدید مواجه است و ممکن است هیچ وقت نتواند به‌طور طبیعی راه برود. کارکنان بخش پناهجویان جزیره نائورو در گزارشی از بحران سلامت کودکان پناهجو سخن می گویند و تلاش دارند توجه جامعه جهانی را به این موضوع جلب کنند. در حال حاضر حدود ۱۳۰ کودک در جزیره نائورو نگهداری می شوند و همه آنها به جز تعداد انگشت شماری به‌عنوان پناهجو شناخته شده اند.
جزیره نائورو در سه هزار کیلومتری شمال استرالیا در اقیانوس آرام واقع است. این جمهوری کوچک در حال حاضر به یکی از مراکز نگهداری پناهجویانی تبدیل شده است که اجازه ورود به خاک استرالیا را پیدا نکرده اند. مدتی پیش مقامات استرالیا با مقامات ایالات متحده آمریکا به توافقی دست یافتند که افرادی که پناهجویی آنها مورد ‍پذیرش قرار گرفته است به آمریکا بروند با این حال آمریکا از پذیرش پناهجویانی که ملیت ایرانی دارند سر باز می زند.
با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سختگیری شدیدی علیه ایرانیانی که خواهان ورود به خاک آمریکا هستند اعمال می شود. در تازه‌ترین رویداد مقامات آمریکایی به دهها استاد ایرانی که به کنفرانس ایران شناسی در لس آنجلس دعوت شده بودند، ویزا نداد و آنها نتوانستند در این کنفرانس شرکت کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!