افرادی که نباید در شب یلدا انار و هندوانه بخورند!

توریست مالزی –  مواد غذایی سرد همچون هندوانه و انار ترش، همچنین مرکبات به‌ویژه با طعم ترش، مثل برگه هلو و زردآلو در شب یلدا باید به میزان اندک...

توریست مالزی –  مواد غذایی سرد همچون هندوانه و انار ترش، همچنین مرکبات به‌ویژه با طعم ترش، مثل برگه هلو و زردآلو در شب یلدا باید به میزان اندک مصرف شود.






به گزارش ایلنا،  سیدمهدی میرغضنفری در ارتباط با دیدگاه طب سنتی در مورد بخور و نخورهای شب یلدا اظهار داشت: شب یلدا معمولاً بسیار سرد است بنابراین از نظر طب سنتی خوردن و آشامیدن مواد غذایی سرد همچون هندوانه و انار ترش، همچنین مرکبات به‌ویژه با طعم ترش، مثل برگه هلو و زردآلو در این شب باید به میزان اندک مصرف شود.

وی افزود: افراد با مزاج سرد باید مراقب باشند که این مواد غذایی را استفاده نکرده یا همراه با آن مواد غذایی گرم (گرمیجات) استفاده کنند.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: مصرف متعادل تنقلاتی مانند مغزهای بادام، فندق، بادام‌زمینی، پسته و آجیل‌هایی همچون نخودچی، کشمش، مویز، انجیر، توت خشک و تخمه که کم‌حجم و پرانرژی هستند برای افراد در این شب توصیه می‌شود.

وی تأکید کرد: اینکه چه ماده‌ غذایی با چه ماده غذای دیگری خورده شود، بسیار حائز اهمیت است و افراد به‌هیچ‌عنوان نباید برگه هلو یا زردآلو را همراه با هندوانه بخورند، چراکه این مسئله سبب بروز سردی در آنها می‌شود.

میرغضنفری در پایان گفت: به‌طورکلی در این شب توصیه می‌شود که افراد فاصله خوردن مواد غذایی را با یکدیگر رعایت کرده و از ریزه‌خواری پرهیز کنند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست + هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!