افزایش دارایی‌های بانک‌های اسلامی در مالزی

بانکداری اسلامی در مالزی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی در نظام پولی این کشور است.
بانکداری اسلامی در مالزی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی در نظام پولی این کشور است.

به نقل از وب‌سایت “ان‌اس‌تی”؛ دارایی‌های بانک‌های اسلامی مالزی اکنون ۲۷ درصد کل دارایی‌های بانکی این کشور را تشکیل می‌دهد. این رقم از برآوردهای پیشین بانک مرکزی مالزی، ۷ درصد بیشتر است.

بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی مالزی، صنعت مالی اسلامی در این کشور رشد کرده است و در حال تبدیل شدن به بخشی کلیدی در نظام مالی این کشور است.

“محمد بن ابراهیم” — رئیس بانک مرکزی مالزی — در این‌باره گفت: “این امر نتیجه اجرای طرح‌های گسترده به منظور تحکیم زیرساخت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی بوده است. همچنین چارچوب قانونی و نظارتی قوی در موفقیت این بخش سهم داشته است. این اقدامات، رشد صنعت مالی اسلامی را پایه‌ریزی کردند.”

وی افزود اکنون در مالزی بیش از ۲۷ بانک اسلامی فعالیت می‌کنند. این در حالی است که پیش از سال ۲۰۰۰ تنها ۴ بانک اسلامی در این کشور فعال بودند.

بر اساس یک گزارش از رویترز در سال گذشته میلادی، مالزی، ایران و عربستان سعودی حدود ۶۵ درصد دارایی‌های بانک‌های اسلامی جهان را در اختیار داشته اند.

اما رئیس بانک مرکزی مالزی اعلام کرد در دو سال اخیر، به دلیل وجود تردیدها در اقتصاد جهانی، بازار صکوک (اوراق قرضه اسلامی) درگیر مشکلاتی بوده است.

ارزش بازار صکوک در مالزی از ۱۰۱.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۶۶ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است. در حالی که در سال ۲۰۱۴ این بازار موفقیت‌های چشمگیری را تجربه کرد، این سقوط برای سرمایه‌گذاران قابل پیشبینی نبود.

محمد بن ابراهیم همچنین گفت بانک مرکزی مالزی کمیته‌ای از نمایندگان صنعتی و دانشگاهی به منظور بررسی و تثبیت موقعیت آموزه‌های اسلامی درباره اقتصاد تشکیل خواهد داد.

منبع”باشگاه خبرنگاران جوان”

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + شانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!