افشای جزئیات تازه‌ای از فساد مالی نخست وزیر سابق مالزی

توریست مالزی – کمیسیون مقابله با فساد مالزی اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی اسناد و مدارکی را درباره اتهام فساد مالی نخست وزیر سابق این کشور به دست آورده ولی...

توریست مالزی – کمیسیون مقابله با فساد مالزی اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی اسناد و مدارکی را درباره اتهام فساد مالی نخست وزیر سابق این کشور به دست آورده ولی دادستان کل مالزی این اسناد را نادیده گرفته است.





به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک عضو کمیته ویژه تحقیق درباره پرونده فساد مالی نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی تاکید کرد: کمیسیون مقابله با فساد اواخر ۲۰۱۵ میلادی اسناد و مدارکی را پیدا کرد که نشانگر انتقال ۴۲ میلیون رینگیت معادل ۱۰/۶ میلیون دلار از حساب یک صندوق دولتی به حساب نجیب رزاق بوده است ولی توصیه های این کمیسیون برای تحقیق بیشتر در این خصوص از سوی دادستان کل مالزی رد شده است.

نجیب رزاق که در انتخابات هفته قبل برکنار شد، بارها هرگونه اتهام فساد مالی را رد کرده است. وی مدعی است که پول های واریز شده به حسابش، اعانه و کمک مالی از سوی یک شاهزاده سعودی بوده است.

ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید مالزی که روز پنجشنبه سوگند یاد کرده است، قول داده است تا درباره پرونده فساد مالی نجیب رزاق تحقیقات کاملی انجام دهد و با کلیه کسانی که در این پرونده فساد مالی نقش داشته اند، برخورد کند.

حداقل ۶ کشور از جمله آمریکا و سوئیس در حال تحقیق درباره این ادعا هستند که ۴/۵ میلیارد دلار از منابع مالی یک صندوق دولتی مالزی به طور غیرقانونی خارج شده است.

“لیم چی وی” عضو کمیته ویژه تحقیق درباره پرونده فساد مالی نجیب رزاق گفت: اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی اسناد و مدارک مربوط به دریافت ۱۰/۶ میلیون دلار از سوی رزاق به محمد افندی علی دادستان کل مالزی تحویل داده شد ولی وی حاضر به تحقیقات بیشتر در این باره نشده است.


پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!