الور ستار در یک نگاه

توریست مالزی – الورستار دومین شهر بزرگ ایالت کداح است. مسجد ظهیر، موزه کداح پادی و برج الور ستار از دیدنی‌‌های الور ستار به شمار می‌روند. الور ستار (Alor...
توریست مالزی – الورستار دومین شهر بزرگ ایالت کداح است. مسجد ظهیر، موزه کداح پادی و برج الور ستار از دیدنی‌‌های الور ستار به شمار می‌روند.

الور ستار (Alor Setar) مرکز ایالت کداح در کشور مالزی، قاره آسیا است. این شهر که در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از کوالالامپور و ۷۹ کیلومتری از جرج تاون در ایالت پنانگ قرار دارد، دومین شهر بزرگ ایالت کداح بعد سونگای پتانی و یکی از مهم‌ترین شهرهای ساحل غربی شبه‌جزیره مالزی به شمار می‌رود. مساحت آن ۶۶۶ کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان این شهر را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بعد از آن بودایی‌ها و هندوان قرار دارند. اکثر مردم الور ستار به زبان مالای صحبت می‌کنند و زبان‌های اورنگ اصلی، چینی و هندی نیز میان اقلیت‌های این شهر رواج دارد.

سلطان کداح فرمانروای مشروطه‌ ایالت به‌شمار می‌رود. این مقام به شکل وراثتی به سلطان می‌رسد و تا پایان عمر با او باقی می‌ماند. سلطان که رهبر مسلمانان ایالت نیز کداح است، در راس شورای ایالتی مجریه قرار می‌گیرد. شورای ایالتی مجریه، از رئیس هیئت و تعدادی اعضا تشکیل شده است. رئیس شورای ایالتی مجریه، منتری بسار نام دارد و در راس دولت ایالت می‌نشیند. قوه مقننه ایالتی نیز مسئولیت قانون‌گذاری را در محدوده ایالت به عهده دارد و اعضای آن هر ۵ سال یکبار انتخاب می‌شوند.

الور ستار اولین بار توسط نوزدهمین سلطان کداح، در سال ۱۷۳۵ پایه‌گذاری شد. این شهر جزوی از اولین نواحی بود که توسط نیروهای ژاپنی در جنگ جهانی دوم اشغال شد. ژاپنی‌ها بعد از اشغال، الور ستار را به متحد تایلندی خود دادند و در پایان جنگ، این شهر دوباره به خاک مالزی که مستعمره بریتانیا بود، بازگشت. در سال ۱۹۴۸، الور ستار به فدراسیون مالای پیوست و در سال ۲۰۰۳ با عنوان نهمین شهر مالزی به رسمیت شناخته شد.

آب و هوای الور ستار گرمسیری موسمی به‌شمار می‌رود. بارندگی در بیشتر ماه‌های سال صورت می‌گیرد و فصل خشک و بی‌باران بسیار کوتاه است. دمای متوسط هوا در طول سال از ۲۳٫۴ تا ۳۲٫۴ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۱,۹۹۰ میلی‌متر بر‌آورده شده است.

فرودگاه سلطان عبدالحلیم در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به کوالالامپور، لنکاوی، جده و مدینه برقرار است. همچنین خط آهن این شهر را به کوالالامپور، پادانگ بسار، هات یای و سنگاپور وصل می‌کند و با استفاده از فری می‌توان به لنکاوی دسترسی داشت.

شکلات‌های دودل، روسری‌های تودونگ، شیرینی‌های بومی، زیورآلات و صنایع‌دستی از سوغاتی‌های الور ستار به‌شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «مرکز خرید امان سنترال» (Aman Central) و «مرکز خرید پکان رابو کمپلکس» (Pekan Rabu Complex) سر بزنید.

از محبوب‌ترین دیدنی‌های الور ستار می‌توان مسجد ظهیر، برج بالای نوبت، «موزه کداح پادی» (Kedah Paddy Museum)، «معبد نیکرودارام» (Wat Nikrodharam) و «برج الور ستار» (Alor Setar Tower) را نام برد.

منبع: کجارو

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 − نه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!