انصراف ایران از جام جهانی کشتی آزاد

توریست مالزی – رئیس اتحادیه جهانی با اعلام اینکه ورزش ایران در صورت ادامه این روند با خطر جدی روبرو خواهد بود، خواستار روشن شدن جزئیات بیشتر و بر...

توریست مالزی – رئیس اتحادیه جهانی با اعلام اینکه ورزش ایران در صورت ادامه این روند با خطر جدی روبرو خواهد بود، خواستار روشن شدن جزئیات بیشتر و بر ملا شدن حقایق مربوط به استعفای رئیس فدراسیون کشتی ایران شده است.






به گزارش یورونیوز،  در پی مخالفت اتحادیه جهانی کشتی با برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در ایران، فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی اعلام کرد از شرکت در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد انصراف می دهد. ایران پیش از این پیشنهاد کرده بود که جام جهانی کشتی فرنگی سه روز پس از اتمام رقابت های جام جهانی کشتی آزاد در شهر اهواز برگزار شود. اتحادیه جهانی کشتی در پاسخ اعلام کرد که با برگزاری این مسابقات در تاریخ پیشنهادی از سوی ایران مخالف است و دلیل مخالفت خود را نیز فراهم نبودن شرایط لازم و «روی دادن برخی مسائل» عنوان کرده بود.








در نامه اتحادیه اروپا به صراحت اعلام شده است که پس از بررسی مشکلاتی که فدراسیون کشتی ایران در حال با آن روبرو است تصمیم به لغو این مسابقات در زمان یاد شده گرفته شد. این درحالیست که شاهرخ شهبازی، دبیر کمیته ملی المپیک پیشتر با اعلام اینکه هیچ خللی در برنامه های فدراسیون کشتی ایجاد نشده و این فدراسیون هماهنگ با کمیته ملی المپیک برنامه هایش را پیش می برد به نوعی منکر لغو میزبانی ایران از جام جهانی کشتی فرنگی شده بود. وی همچنین از با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در نشست مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی مبنی بر انتصاب حمید بنی تمیم به عنوان سرپرست موقت این فدراسیون تاکید کرده بود که جریان امور فدراسیون کشتی روال عادی خود را طی می کند.

بحران مدیریت در فدراسیون کشتی ایران که اتحادیه جهانی کشتی از آن به عنوان «برخی مسائل اخیر» یاد و با استناد به آن با برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی مخالفت کرده است از زمانی آغاز شد که رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی در اعتراض به آنچه وی عدم مسئولیت پذیری مقامات سیاسی و ورزشی در خصوص رویارویی ورزشکاران ایرانی با حریفان اسرائیلی نام برده بود، از سمت خود استعفا داد.

آقای خادم این تصمیم را پس از رفع خطر تعلیق کشتی ایران بدنبال باخت «مصلحتی» علیرضا کریمی مقابل حریف روس در مسابقات امیدهای جهان اتخاذ کرد؛ باختی که انعکاس زیادی در محافل ورزشی جهان به همراه داشت و در نهایت به محرومیت شش ماهه علیرضا کریمی و دوساله حمیدرضا جمشیدی، مربی اش منجر شد.

رسول خادم در نامه ای که سایت فدراسیون کشتی آنرا منتشر شد با اعلام اینکه «حتما ناتوان‌تر از آن هستم که “باری” از دوش کشتی بردارم، ولی نمی‌توانم به کشتی “دروغ” بگویم….» از ریاست فدراسیون کشتی استعفا داد. به‌دنبال این استعفا اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی نیز به صورت دسته جمعی از سمت‌های خود کنار کشیدند.

مسئله رویارویی ورزشکاران ایرانی با حریفان اسرائیلی در میادین بین المللی همواره به عنوان یکی از چالش های بزرگ ورزش ایران مطرح و نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی پیشتر در واکنشی شدید به مسائل مطرح شده پس از کشتی علیرضا کریمی که به استعفای رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران انجامید نسبت به ادامه این وضعیت در ایران هشداد داده و خواهان همکاری کمیته بین المللی المپیک و دیگر فدراسیون های جهانی برای خاتمه دادن به این وضعیت شده بود.

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد که ایران از شرکت در آن انصراف داده قرار است طی روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین در آمریکا برگزار شود




پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!