انفجار بمب جنگ جهانی دوم در مالزی

انفجار یک بمب به جامانده از جنگ جهانی دوم در یک ایستگاه در حال ساخت قطار در مالزی دستکم سه نفر را به شدت مجروح کرد که دو نفر از این مجروحان پاهای خود را از دست دادند.
توریست مالزی – انفجار یک بمب به جامانده از جنگ جهانی دوم در یک ایستگاه در حال ساخت قطار در مالزی دستکم سه نفر را به شدت مجروح کرد که دو نفر از این مجروحان پاهای خود را از دست دادند.

عمار سینگ ایشار، رئیس پلیس شهر کوالالامپور با تایید این خبر اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان می دهد در حالی که کارگران مشغول به کار بوده اند این بمب منفجر شده است.

بر اثر این انفجار سه بنگلادشی بشدت مجروح شدند که دو نفر از آنها پاهای خود را از دست دادند، در حالی که یک نفر دیگر نیز از ناحیه دست و پا به شدت مصدوم شد.

این افراد پس از رسیدن تیم های امداد و نجات به منظور درمان به بیمارستان کوالالامپور منتقل شدند.

به گزارش نیواستریت تایمز خط انتقالی پرسرعت انبوه (MRT) یک سیستم حمل و نقل ریلی است که در شهر کوالالامپور اجرایی شده و دارای سه خط است که هر یک از خطوط به ترتیب ۳۴، ۳۷ و ۳۰ ایستگاه دارد.

این سه خط در مجموع ۱۵۰ کیلومتر طول دارند که یک خط آن با ۳۴ ایستگاه از اواخر سال گذشته میلادی شروع به کار کرده و ساخت دو خط دیگر همچنان ادامه دارد و گفته می شود تا سال ۲۰۲۱ به اتمام می رسد.

طرح ساخت این خط ریلی که از سال ۲۰۱۰ مورد تصویب دولت قرار گرفت، با هدف امکان دسترسی نقاط دور افتاده شهر کوالالامپور و همچنین کمک به توسعه مناطق حاشیه ای این کلان شهر عنوان شده است.

هزینه اولیه این پروژه ۳۶ میلیارد رینگیت (حدود هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار) برآورد شده بود و با این رقم به بزرگترین پروژه زیرساختی مالزی تبدیل شد. اما با این وجود متخصصان بر این باورند که به دلیل حفر تونل در برخی مسیرها هزینه واقعی بیش از هزینه تخمین زده خواهد بود.

مالزی با جمعیت ۳۱ میلییون نفری خود میزبان حدود چهار میلیون کارگر خارجی است که پروژه های ساخت و ساز و کشاورزی این کشور به طور عمده توسط این نیروهای انسانی تامین می شود.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 + 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!