اولین فینالیست باحجاب در رقابت‌های دختر شایسته انگلستان

توریست مالزی – سارا افتخار می‌گوید فرصت و موقعیتی مشابه بقیه شرکت‌کننده‌ها داشته است. به گزارش بی بی سی، برای اولین بار یک دانشجوی مسلمان محجبه به مرحله نهایی...
توریست مالزی – سارا افتخار می‌گوید فرصت و موقعیتی مشابه بقیه شرکت‌کننده‌ها داشته است.
به گزارش بی بی سی، برای اولین بار یک دانشجوی مسلمان محجبه به مرحله نهایی رقابت‌های دختر شایسته انگلستان راه پیدا کرد. سارا افتخار، از شهر هادرسفیلد توانست به جمع پنجاه نفری فینالست‌ها در این رقابت راه پیدا کند. این دانشجوی ۲۰ ساله که در اینستاگرام فعال است، غالبا عکس‌هایی با لباس‌های سنتی پاکستانی از خود منتشر می‌کند.
خانم افتخار بعد از برنده شدن در مراسم دختر شایسته شهر هادرسفیلد راه پیدا کردن خود به فینال رقابت‌های دختر شایسته انگلستان را “فوق‌العاده” توصیف کرده است. او در رقابت نهایی مغلوب آلیشا کویی شد که لقب دختر شایسته انگلستان در سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.
خانم افتخار که از بچگی عاشق حرفه آرایشگری بوده، گفت “من انتظار نداشتم تاریخ‌ساز شوم. واقعا باعث افتخار من است.” “آنچه مورد توجه قرار می‌گیرد این است که من اولین زن باحجابی بودم که به فینال رسیدم، ولی واقعیت این است که من یک دختر معمولی هستم و همه ما فرصت و موقعیت مشابهی در این رقابت‌ها داشتیم.”
سارا افتخار که علاوه بر درس خواندن به آرایشگری هم مشغول است، می‌گوید که برای تفنن و سرگرمی در این مسابقات شرکت کرده است. او می‌گوید: “اگر من بخواهم مویم را بپوشانم و لباس معقولی بپوشم، چرا این باید مشکلی ایجاد کند؟ من هم در میان شرکت‌کننده‌ها یکی مثل بقیه بودم.” او در اینستاگرام خود نوشته “تا ابد قدردان فرصت‌هایی است” که به خاطر فینالیست شدن در مراسم دختر شایسته در اختیار او قرار گرفته است.
یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در رقابت‌های امسال سوفی هال بود که در جریان یک حمله اسیدپاشی در شرق لندن زخم‌های التیام‌نیافتنی برداشته بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!