اپلیکیشن تماس تصویری اختصاصی گوگل موسوم به Duo

توریست مالزی – اپلیکیشن Duo یک اپلیکیشن تماس تصویری است که برخلاف سرویس‌های نظیر اسکایپ و فیس‌تایم تنها با استفاده از شماره‌ی سیم‌کارت فعال می‌شود. اختلاف دیگر Duo با...
توریست مالزی – اپلیکیشن Duo یک اپلیکیشن تماس تصویری است که برخلاف سرویس‌های نظیر اسکایپ و فیس‌تایم تنها با استفاده از شماره‌ی سیم‌کارت فعال می‌شود. اختلاف دیگر Duo با اسکایپ، فیس‌تایم و خیلی از سرویس‌های مکالمه‌ی تصویری دیگر این است که تنها روی همان گجتی که آن را فعال کنید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. کافی است پس از ورود به اپلیکیشن Duo‌ شماره موبایلتان را وارد کنید. به فاصله‌ی بسیار کوتاهی یک اس‌ام‌اس حاوی کد فعال‌سازی به گوشی شما ارسال می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید اپلیکیشن را فعال کنید.
رابط کاربری اپلیکیشن Duo فوق‌العاده ساده و کار کردن با آن بسیار آسان است. پس از فعال کردن نیاز به هیچ تنظیم خاصی نخواهید داشت. برای برقراری تماس تصویری کافی است روی دکمه‌ی دایره‌ای شکل بزرگ Video Call ضربه بزنید تا فهرست شماره تلفن‌هایی که روی گوشی ذخیره کردید نمایش داده شود. یکی از خوبی‌های این که اپلیکیشن Duo بر اساس شماره سیم‌کارت کار می‌کند این است که برای پیدا کردن دوستانتان هیچ کار خاصی نباید بکنید. نام افرادی که اپلیکیشن Duo را روی گوشی خود فعال کرده‌اند در بالای فهرست نمایش داده می‌شود.
اپلیکیشن Duo قابلیت جالبی به نام ناک ناک هم دارد. وقتی قابلیت ناک ناک فعال باشد می‌توانید حتی پیش از پاسخ دادن به یک تماس تصویری فرد تماس گیرنده را به صورت زنده ببینید. در گوشی‌های اندرویدی این قابلیت به این صورت است که وقتی فردی از طریق Duo با شما تماس بگیرد، تصویر زنده‌ی دوربین سلفی گوشی او بلافاصله هم‌زمان با زنگ زدن گوشی روی صفحه‌ی لاک اسکرین شما نقش می‌بینند. اگر تصمیم بگیرید به تماس پاسخ دهید می‌توانید آیکن شبیه به دوربین را به سمت بالا بکشید و اگر قصد داشته باشید تماس را قطع کنید باید آیکن را به سمت پایین بکشید. در آیفون برای دیدن قابلیت ناک ناک لازم است ابتدا قفل گوشی را باز کنید.
ناک ناک قابلیت جالبی است ولی می‌تواند در بعضی موارد هم دردسرساز باشد. برای مثال تصور کنید در یک جلسه‌ی کاری مهم باشید و ناگهان تصویر یکی از دوستانتان که با لباس راحتی در منزل روی مبل لم داده روی گوشی نقش ببندد! به همین دلیل گوگل امکان غیرفعال کردن ناک ناک را هم فراهم کرده. کافی است آیکن سه‌نقطه‌ای را که در سمت راست بالای صفحه دیده می‌شود بزنید و در بخش تنظیمات (Settings) گزینه‌ی Knock Knock را انتخاب و آن را در حالت خاموش قرار دهید.

جمع‌بندی: اپلیکیشن Duo
اپلیکیشن Duo طراحی بسیار ساده‌ای دارد و کار کردن با آن برای همه‌ی افراد بسیار آسان خواهد بود. کیفیت صدا و تصویر هم در آزمایش‌های ما حتی با استفاده از اینترنت نسل سوم یا ۳G رضایت‌بخش به نظر می‌رسید. با توجه به این که اپلیکیشن Duo بر اساس شماره تلفن کار می‌کند برای پیدا کردن دوستان و مخاطبان خود روی آن نیاز نیست هیچ کار خاصی انجام دهید. مهم‌ترین حسن اپلیکیشن Duo این است که هم برای اندروید و هم برای iOS عرضه شده و روی هر دو پلتفرم هم به شکل مشابهی خوب کار می‌کند. نمی‌دانیم واقعا این را باید عیب محسوب کنیم یا خیر ولی باید بپذیریم که اپلیکیشن Duo حداقل فعلا تنها روی گوشی کار می‌کند. ولی به نظر ما این واقعا یک ایراد است که گوگل برای Duo قابلیت تماس صوتی را در نظر نگرفته.
هم اکنون حدود یک سال از زمانی که شرکت گوگل دو اپلیکیشن جدید پیام‌رسان خود موسوم به الو و Duo را معرفی کرد می‌گذرد. در حالی‌که اپ Allo قابلیت‌های یک اپلیکیشن پیام‌رسان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اپلیکیشن Duo به طور اختصاصی و فقط برای ارائه خدمات تماس‌های تصویری توسعه داده شده و هدف از انتشار این اپلیکیشن، برقراری تماس‌های تصویری آسان و راحت است. حالا امروز، اپلیکیشن Duo یک ساله شده است.
به منظور استفاده از این سرویس کافی است نسخه‌ی اندرویدی یا آی‌اواس آن را دانلود کرده و شماره‌ی موبایل خود را در آن ثبت کنید؛ کار در همین مرحله تمام است. شما می‌توانید با Duo با مخاطبان مورد نظرتان تماس تصویری برقرار کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپ این است که حتی در شرایطی که سرعت و کیفیت اتصال اینترنتی شما مناسب نباشد، می‌توانید از تماس‌های تصویری با کیفیت بهره ببرید؛ این ویژگی یکی از مواردی است که اپلیکیشن‌های دیگری چون اسکایپ یا هنگ‌اوت نمی‌توانند آن را به خوبی ارائه دهند.

تعداد دانلود‌های اپلیکیشن Duo در فروشگاه گوگل‌پلی یک ماه پس از انتشار اولیه‌ به ۱۰ میلیون رسید و با گذشت هشت ماه از زمان انتشار تعداد دانلود‌های این اپ به ۵۰ میلیون رسید و نهایتا با گذشت ۱۰ ماه از زمان انتشار این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ میلیون بار در پلی استور توسط کاربران دانلود شد. گوگل از لحظه‌ی انتشار Duo تا کنون کار روی آن را به طور بی‌وقفه ادامه داده تا کیفیت تماس‌های تصویری را ارتقا داده و قابلیت‌هایی مثل امکان برقراری تماس‌های فقط صوتی را در آن ارائه کند. علاوه بر این بد نیست اشاره کنیم که هم‌اکنون اپلیکیشن Duo با سرویس‌هایی مثل Truecaller و گوگل دیالر نیز یک‌پارچه شده است.
اگر با Duo کار کرده باشید مسلما متوجه شده‌اید که کیفیت تماس‌های صوتی و تصویری در این اپ بسیار بالا است. در حالی که اکنون بازار برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان معمولی اشباع شده به‌نظر می‌رسد، اپ Duo سعی دارد تا خود را به عنوان یک سرویس متمایز و با کیفیت نگه دارد که ویژگی‌های اصلی آن ساده بودن و پشیبانی از پلتفرم‌های مختلف است. شما می‌توانید نسخه‌ی اندرویدی Duo را از فروشگاه پلی استور و نسخه‌ی آی‌اواس آن را از فروشگاه اپ‌استور دانلود کنید.


پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده + سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!