اگر در بایننس حسابی دارید، لطفا در اسراع وقت پول خود را بیرون بکشید

توریست مالزی – با ادامه کاهش ارزش بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال در معاملات سه‌شنبه (۲۹ آبان/ ۲۰ نوامبر) به حدود ۴۲۰۰ دلار رسید. این کمترین قیمت بیت‌کوین در...
توریست مالزی – با ادامه کاهش ارزش بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال در معاملات سه‌شنبه (۲۹ آبان/ ۲۰ نوامبر) به حدود ۴۲۰۰ دلار رسید. این کمترین قیمت بیت‌کوین در سیزده ماه اخیر بوده است. با این کاهش ارزش موجودی کلی این ارز دیجیتال در بازار به کمتر از ۸۷ میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش بی بی سی، بیت‌کوین یک روش پرداخت دیجیتال است که بر مبنای رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود. بیت‌کوین ارزی نیست که بانک مرکزی داشته باشد و نقل و انتقال‌ها با تایید در شبکه ممکن می‌شود. هر بیت‌کوین زنجیره‌ای دیجیتال از سوابق تراکنش دارد ( blockchain) که به صورت توزیع‌شده روی شبکه ذخیره‌سازی و به روزرسانی می‌شود. زنجیره بیت‌کوین ظرفیت اضافه شدن یک مگابایت اطلاعات در هر ۱۰ دقیقه را دارد.
هفته پیش (۱۵ نوامبر) بیت‌کوین نقدی به دو ارز دیجیتال جدید منشعب شد که فعالان بازار یکی از دلایل شدت گرفتن کاهش ارزش قیمت را به همین انشعاب نسبت داده‌اند. در دسامبر سال گذشته قیمت بیت کوین در اوج قیمت به ۲۰ هزار دلار هم نزدیک شده بود که با توجه به قیمت روز، بیش از ۷۵ درصد از ارزش آن ظرف حدود یک سال کاسته شده است. این ارز دیجیتال در ژانویه ۲۰۱۷ حدود هزار دلار معامله می‌شد.
با سقوط ارزش ارزهای دیجیتال از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بعضی از بانک‌ها و موسسات مالی در کشورهای مختلف جهان خرید بیت‌کوین با کارت‌های اعتباری را ممنوع کردند. در سال‌های اخیر و بخصوص در زمان جهش قیمت (پارسال) معامله بیت‌کوین در ایران با استقبال گسترده‌ای روبرو شد.
“بایننس” یکی از بزرگترین صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اخیرا از کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند خواسته پول خود را از حساب‌های کاربری خارج کنند چون این شرکت از قوانین مرتبط با تحریم‌های آمریکا پیروی می‌کند. این صرافی در ایمیلی که به کاربران ایرانی خود ارسال کرده گفته است: “اگر در بایننس حسابی دارید که در گروه تحریم‌ها قرار می‌گیرد، لطفا در اسراع وقت پول خود را بیرون بکشید.”
بعضی از کاربران گفته‌اند پیام‌های نظیر این چند ماهی بوده که ارسال می‌شده ولی بعد از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ۱۴ نوامبر بر تعداد آنها افزوده شده است.
اواسط اسفند ماه گذشته پلیس سایبری ایران (فتا) هشدار داده بود که بیت‌کوین پول سالمی نیست و گفته بود که از این پول دیجیتال برای خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه و همین طور قاچاق انسان استفاده می‌شود.
پیش از آن هم ولی‌الله سیف، رئیس وقت بانک مرکزی ایران، هم‌زمان با رشد سریع ارزش بیت‌کوین و پول‌های مجازی دیگر به سرمایه‌گذاران ایرانی درباره خرید و فروش این ارزها و احتمال حبابی بودن قیمت آن هشدار داده بود.
اردیبهشت ماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن مدل آزمایشی ارز ملی دیجیتال خبر داد و بانک مرکزی هم اعلام کرد کار بررسی رمزارزها را شروع کرده و گفته بود شهریور ماه وضع رسمی بانک مرکزی درخصوص رمزارزها اعلام می‌شود.
“رمز ارز ایرانی” که مدتی است بعضی از مقام‌های ایرانی از آن صحبت می‌کنند تحت نظارت بانک مرکزی خواهد بود؛ این در حالی است که بیت کوین تحت کنترل بانک خاصی نیست.
بحث درباره برسمیت شناختن معامله با بیت کوین توسط دولت‌ها در حالی ادامه دارد که صندوق بین‌المللی پول اخیرا از بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف خواسته صدور ارز دیجیتال را مد نظر قرار دهند. کریستین لاگارد، رئیس این صندوق گفته با این اقدام معامله با اینگونه ارزها امن‌تر خواهد بود.
افزایش پرداخت‌های غیرنقدی در سال‌های اخیر به چالش بزرگی برای دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کشورها تبدیل شده و نهادهای ناظر مالی با ابراز نگرانی در این باره خواستار نظارت بیشتر بر ارزهای دیجیتال شده‌اند.
مخالفان برسمیت شناختن ارز دیجیتال به مشکلاتی نظیر فرار مالیاتی، پول‌شویی و نامشخص بودن مالکیت آن‌ها اشاره می‌کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!