ایرانیان مقیم خارج، دلتنگ چه چیزهایی می‌شوند؟

توریست مالزی – از زبان فارسی و کباب‌های خوشمزه‌ی ایرانی گرفته تا دورهمی‌های خانوادگی و جشن نوروز باستانی و طبیعت بی‌نظیر ایران همگی باعث دلتنگی بسیاری از ایرانیان مقیم...
توریست مالزی – از زبان فارسی و کباب‌های خوشمزه‌ی ایرانی گرفته تا دورهمی‌های خانوادگی و جشن نوروز باستانی و طبیعت بی‌نظیر ایران همگی باعث دلتنگی بسیاری از ایرانیان مقیم خارج می‌شود.
به گزارش کجارو، براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، کشور ایران در طول ۳۰ سال گذشته شاهد معضل فرار مغزها به سایر نقاط دنیا بوده است. به‌همین دلیل جوامع ایرانی اکنون تقریباً در اقصی نقاط دنیا زندگی می‌کنند، اما فارغ از علت مهاجرت‌شان، مواردی وجود دارد که به‌شدت باعث دلتنگی آن‌ها می‌شود. در ادامه قصد داریم تعدادی از این موارد را با شما در میان بگذاریم.

خانواده
خانواده هسته‌ی اصلی فرهنگ و زندگی مردم ایران را تشکیل می‌دهد و یکی از سخت‌ترین مواردی است که ترک ایران را بسیار دشوار می‌کند و پس از مهاجرت باعث دلتنگی شدید می‌شود.

سبزیجات و میوه‌های فصلی
برخلاف سایر نقاط دنیا، میوه و سبزیجاتی که در بازار ایران به فروش می‌رسد، براساس فصل متغیر است. هیچ چیزی بهتر از قدم‌زدن در بازار و انتخاب اولین هندوانه‌ی تابستانی نیست.

زبان فارسی
یکی از سخت‌ترین دلایل برای ترک کشور، یادگیری زبان جدید برای ارتباط با دیگران است. ابراز برخی احساسات و عبارت‌های موجود در فرهنگ ایرانی ازطریق زبان‌های دیگر دشوار است، به‌همین دلیل هر جا و زمانی که بتوانند در سایر کشورهای دنیا به زبان فارسی تکلم کنند، مایه مسرت و خوشحالی ایرانی‌ها می‌شود.

فالوده و بستنی
خوردن بستنی زعفرانی یا فالوده در هوای گرم تابستان ایران، لذتی است که ایرانی‌های خارج از ایران دلتنگ آن می‌شوند.

یک مهمانی خوب
مهمانی ایرانی‌ها معمولاً شامل دورهمی‌های خانوادگی برای صرف نهار یا شام و مقدار زیادی چای و میوه می‌شود. مهمان‌نوازی ایرانی‌ها زبانزد خاص و عام است و واقعاً جزو مواردی است که در خارج از ایران نمی‌توان جایگزینی برای آن پیدا کرد.

تعارف کردن
تعارف کردن بخشی از آداب اجتماعی مردم ایران به‌حساب می‌آید و طیف وسیعی از موارد از پرداختن پول رستوران مهمان‌های دیگر گرفته تا تعارف هنگام غذا خوردن را دربر می‌گیرد.
تعارف کردن جزو مواردی است که مردم کشورهای غربی اصلاً آن را درک نمی‌کنند و اغلب باعث سوء‌تفاهم فاحشی برای آن‌ها می‌شود. از آنجا که مهاجران ایرانی خارج از کشور نمی‌توانند تعارف کنند، معمولاً در انتهای مهمانی از شدت گرسنگی و تشنگی به‌شدت کلافه می‌شوند!

باربیکیو در تابستان
کباب‌های ایرانی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی به‌شمار می‌رود، یا ایرانی‌ها حداقل این‌طور فکر می‌کنند. کباب کردن گوشت یا مرغ در پارک‌های سراسر کشور همراه با خانواده و دوستان یکی از بهترین تجربه‌های مردم ایران در فصل تابستان است.

نوشیدن چای در کل روز
ایرانی‌ها از زمانی که بیدار می‌شوند تا هنگام شب و موقع خوابیدن، چای می‌نوشند و احتمالاً شب هم خواب چای می‌بینند. به خانه‌ی هر ایرانی که بروید،‌ همیشه یک قوری چای آماده دارد. طعم چای ایرانی مطمئناً قابل مقایسه با چای کیسه‌ای نیست و مثل خارجی‌ها اصلاً شیر به آن اضافه نمی‌کنند.

غذاهای سنتی
بااینکه رستوران‌های ایرانی در شهرهای بزرگ دنیا به طبخ غذای سنتی ایرانی می‌پردازند، اما طعم و عطر آن هیچ‌گاه مثل غذاهای خانگی با مواد محلی ایران نخواهد بود.

تنوع جاذبه‌های طبیعی
از کوه و بیابان گرفته تا جنگل‌های سرسبز، ایران یکی از متنوع‌ترین جاذبه‌های طبیعی دنیا را دارد.

نوروز
یکی از ایامی که ایرانی‌ها بیشتر از مابقی سال دلتنگ حضور در ایران می‌شوند، نوروز باستانی‌ ایرانی‌ها است. این عید در اول بهار جشن گرفته می‌شود و شور و شادی خاصی بین مردم به‌وجود می‌آورد که در روح و جان مردم سراسر کشور قابل مشاهده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!