ایپوه Ipoh شهری با غذاهای خوشمزه

توریست مالزی – شهر ایپوه تقریباً در ۲۰۰ کیلومتری شمال کوالالامپور قرار دارد و مشهور به داشتن بهترین رستورانهای مالزی است. سفر به ایپوه با دیدنی های باستانی و...
توریست مالزی – شهر ایپوه تقریباً در ۲۰۰ کیلومتری شمال کوالالامپور قرار دارد و مشهور به داشتن بهترین رستورانهای مالزی است. سفر به ایپوه با دیدنی های باستانی و بهترین غذاهای مالایی می تواند سفری یک روزه و خاطره انگیز برای گردشگران باشد.
ایپوه یکی از شهرهای بزرگ مالزی است و امروزه سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود. این شهر همچنین به داشتن غذاهای خوشمزه مشهور است. یکی از غذاهای مشهور این شهر برنج و مرغی مشهور به Ipoh ­chicken rice است که با سبک خاصی در این شهر پخته می شود.
غذا در این شهر ارزان ولی خوشمزه و متنوع است. برخی از غذاهای معروف محلی عبارتند از: مرغ با سس نخود و برنج یا انواع نودل، سوپ مرغ با نوعی نودل، برنج همراه با مرغ به نام محلی sar hor fun، مرغ کباب شده بر روی تکه‌های بزرگ نمک و نوعی میوه از جنس مرکبات به نام پوملوس که طعم ملایمی دارد.
شهر باستانی ایپوه در داخل شهر قدیم ایپوه قرار گرفته‌است. شهر جدید نیز در فضایی در نزدیکی شهر قدیم واقع شده‌ که از داخل این قسمت از شهر رودخانه کینتا می‌گذرد. در سال ۱۹۸۰ میان شهر قدیم و شهر جدید ایپوه، مجموعه‌ای بسیار بزرگ و باشکوه ساخته شد. این مجموعه، یک مجموعه اداری و تجاری است که به اتصال دو شهر قدیم و جدید ایپوه به یکدیگر کمک کرده‌ است.
ایپوه علاوه بر غذاهای لذیذ شهری باستانی نیز محسوب می شود. دره باستانی Lenggong یکی از مهم‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی مالزی است که نشانه‌های بسیاری از سکونت انسان‌ها در این شبه‌جزیره را در این سایت باستان‌شناسی یافته‌اند. در محل این سایت باستانی شهری کوچک و تقریبا روستا مانند با محیطی سرسبز و خانه‌هایی کوچک وجود دارد و موزه فضای باز آن با نگهداری آثار باستانی از فعالیت انسان‌های نخستین پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری است.
از جمله‌ آثار مهم این سایت باستانی می‌توان به اسکلت‌های هفت انسان نخستین، تبرهای برنزی، جواهرات متفاوت و ابزارهای شکار متعدد اشاره نمود. برای بازدید این شهر کوچک که در ۱۰۰ کیلومتری شمال Ipoh قرار دارد، می‌توان بوسیله ماشین شخصی جاده‌ی منتهی به آن را طی نمود. جنگل اطراف این جاده با یک میلیون سال قدمت دارای پوشش گیاهی و حیوانی منحصر بفردی است.
همچنین خرید کردن در این شهر بسیار به صرفه است چرا که این شهر ارزان‌تر از کوالالامپور است. سوغاتی‌های معروف این شهر عبارتند از ظروف سفالین، نوعی قهوه به نام قهوه سفید که از گندم سرخ شده در کره گیاهی و قهوه تهیه می‌شود و همین طور نوعی بیسکوییت بسیار شیرین و خوش عطر است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 + پانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!