بازارهای شناور در جنوب شرق آسیا

توریست مالزی – بازار‌های شناور که در آن همه چیز روی قایق فروخته می‌شود یکی از جاذبه‌های تجاری در میان کشور‌های جنوب شرقی آسیا مثل تایلند، اندونزی و ویتنام...
توریست مالزی – بازار‌های شناور که در آن همه چیز روی قایق فروخته می‌شود یکی از جاذبه‌های تجاری در میان کشور‌های جنوب شرقی آسیا مثل تایلند، اندونزی و ویتنام است. بازار‌های شناور از زمانی به وجود آمدند که حمل و نقل آبی نقش مهمی در زندگی روزمره بازی می‌کرد.

به گزارش خبر فوری، این کشور‌ها در آب و هوای گرمسیری قرار دارند و قبل از اینکه توسعه یابند جنگل‌های انبوه بودند. اولین مکان‌هایی که مورد سکونت قرار گرفتند کنار رودخانه‌ها بودند و مردمی که آنجا زندگی می‌کردند به جای عبور از میان جنگل‌های متراکم، از قایق به عنوان روش اصلی سفرشان استفاده می‌کردند. اگرچه این مناطق اکنون توسعه یافته و درحال حاضر شبکه‌ای از جاده‌ها، شهر‌ها را به هم متصل می‌کند، اما هنوز هم قایق‌ها برای حمل و نقل و تجارت در امتداد آبراه‌ها به ویژه توسط کشاورزان استفاده می‌شوند.

بازار‌های شناور جاذبه توریستی نیز به شمار می‌روند. مشهورترین بازار شناور در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد و با صد‌ها فروشنده و خریدار که در قایق‌های کوچکشان به خرید و فروش محصولات کشاورزی و غذای محلی می‌پردازند پر شده است. بازار صبح زود باز می‌شود و یک ساعت قبل از ظهر بسته می‌شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + 20 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!