بازداشت چهار تروریست و خنثی شدن عملیات تروریستی

توریست مالزی- پلیس مالزی چهار مرد اندونزیایی و مالزیایی متهم به مشارکت در فعالیت های گروه تروریستی داعش را پیش از یک حمله تروریستی و سفر به شهر ‘مراوی’ فیلیپین...
توریست مالزی- پلیس مالزی چهار مرد اندونزیایی و مالزیایی متهم به مشارکت در فعالیت های گروه تروریستی داعش را پیش از یک حمله تروریستی و سفر به شهر ‘مراوی’ فیلیپین بازداشت کرد.

بخشی از شهر ‘مراوی’ فیلیپین چند هفته ای است در اشغال تروریست های مائوته و ابوسیاف مرتبط با گروه تکفیری – وهابی داعش است و این گروه قصد دارد این شهر را به پایگاه خلافت به اصطلاح اسلامی خود در جنوب شرق آسیا تبدیل کند.

پلیس مالزی روز شنبه اعلام کرد که یک مرد اندونزیایی از جمله این متهمان بود که اواسط هفته گذشته در ایالت ‘پراک’ مالزی بازداشت شد. پلیس مالزی همچنین اعلام کرد که با دستگیری این تروریست اندونزیایی طرح یک حمله تروریستی به این نیروها خنثی شده است.

‘خالد ابوبکر’ بازرس کل پلیس مالزی اعلام کرد که در روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) یک مرد اندونزیایی که قصد حمله به نیروهای پلیس را داشت، به دلیل ارتباط با داعش بازداشت شد. براساس این گزارش، سه متهم دیگر، شامل دو اندونزیایی و یک مالزیایی که در رده سنی ۳۰ تا ۴۸ سال قرار دارند نیز روز پنجشنبه هفته گذشته توسط بخش مبارزه با تروریسم این کشور در ایالت صباح مالزی بازداشت شدند. ‘خالد ابوبکر’ در ادامه تصریح کرد: ما معتقدیم این سه نفر در تلاش برای گذر ایمن به شهر ‘مراوی’ در جنوب فیلیپین بودند.

تروریست های فعال در فیلیپین حدود چهار هفته پیش شهر ‘مراوی’ را اشغال کردند و با مقاومت در مقابل ارتش این کشور در تلاشند کنترل این شهر را در اختیار گیرند. تاکنون چند تروریست خارجی از مالزی، اندونزی، چچن، عربستان و دیگر کشورها در کنار صدها تروریست محلی فیلیپین در شهر ‘مراوی’ به هلاکت رسیده اند.

بازرس کل پلیس مالزی گفت که متهمان در ایالت صباح همچنین مستنداتی مرتبط با گروه تروریستی داعش و سه قبضه سلاح سرد در اختیار داشتند. مالزی حدود ۳۰۰ تروریست مرتبط با گروه تروریستی داعش را از سال ۲۰۱۳ تاکنون بازداشت کرده و علاوه بر خنثی کردن چند طرح حمله تروریستی، یک اقدام تروریستی را نیز در خاک این کشور تجربه کرده است.

منبع: ایرنا


پاسخی ارسال کنید

*

*

17 + 16 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!