بازی سنتی کنگ کاک | Congkak

توریست مالزی – جمعیت مالزی متشکل از اقوام چینی، مالزیایی و هندی است، به همین علت دارای آداب و رسوم و سنن متفاوتی می باشد. یکی از نمادهای گذشتگان...
توریست مالزی – جمعیت مالزی متشکل از اقوام چینی، مالزیایی و هندی است، به همین علت دارای آداب و رسوم و سنن متفاوتی می باشد. یکی از نمادهای گذشتگان ساکن در مالزی بازی سنتی کنگ کاک می باشد.

این بازی به دو بازیکن نیاز دارد و اغلب در خانه انجام می شود. ظاهر بازی ساده است اما باید از تاکتیک و مهارت های خاصی بهره مند بود تا بتوان پیروز میدان شد. بازی سنتی کنگ کاک دارای تخته ای است که روی هر کدام بین ۶ تا ۱۰ سوراخ در دو ردیف وجود دارد و یک سوراخ بزرگ تر هم در انتهای هر ردیف قرار گرفته است. برای این بازی از سنگ ریزه، تکه های چوب یا تیله استفاده می کنند.

کنگ کاک شکل های مختلف مانند قایق یا پرندگان تزئین شده است. اعتقاد بر این است که کلمه congkak از قدیمی مالایی “congak”، به معنی “محاسبه ذهنی” است که عمدتا در این بازی تمرین می شود. یک بازیکن کارآمد، که به لحاظ ذهنی چند قدم پیش را محاسبه می کند، در جمع آوری امتیازات برای پیروزی در بازی، مزیت دارد. این بازی همچنین ممکن است به آموزش اصول خاص ریاضی کمک کند.

قدیمی ترین تابلوهای مانکالا در یک قلعه ویران شده از مصر رومی یافت و به قرن چهارم میلادی می رسد. این بازی احتمالا در قرن ۱۵ در آسیای جنوب شرقی آسیا معرفی شد. اعتقاد بر این است که در سراسر مجمع الجزایر اندونزی از طریق بازرگانان از طریق ملاکا، در آن زمان گسترش یافته است. در ابتدا، این بازی تنها برای پادشاه، خانواده اش و ساکنان قصر محفوظ بود، اما بعدادر بین مردم نیز گسترش یافت.

این بازی در فروشگاه های سوغات مالزی یافت می شود و دستور العمل کنگ کاک در بسته بندی های آن وجود دارد و با کمی دقت می توانید آن را یاد بگیرید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!