باغ دوستی چین و مالزی (China Malaysia Friendship Garden)

یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری شهر پوتراجایا باغی زیبا و دیدنی است که مناسبت چهلمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و مالزی افتتاح شده است.
توریست مالزی – یکی از جاذبه های گردشگری شهر پوتراجایا باغی زیبا و دیدنی است که مناسبت چهلمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و مالزی افتتاح شده است.

این باغ دوستی توسط صنعتگران ماهر چینی ساخته شده و تمامی کاشی ها، مصالح و قطعات چوبی بکار رفته در آن از چین وارد شده است.

طراحی این باغ به سبک چینی لینگنان است و سنگ های تزیینی, آبنماها, گل ها و گیاهان منحصر به فرد و معماری جالب غرفه ها و آثار هنری بکار رفته در آن همگی به بیننده این احساس را القا می کند که در یکی از باغ های امپراطوری چین حضور دارد.

ورودی اصلی این باغ به شکل یک دروازه بلند با سقفی شیبدار به سمت بالاست که در طرفین آن مجسمه دو شیر سنگی با قدمت ۲۰۰ سال قرار گرفته اند. خطاطی های چینی نقش بسته روی ستون ها نیز شعری است که به استحکام دوستی ها اشاره دارد.

قدم زدن در میان این پارک سرسبز بسیار آرامش بخش است و این شاید به دلیل وجود برکه آب زلال در میان باغ و یا شنیدن صدای پیچش باد در میان برگ های درختان افرا باشد.

بر بالای سکویی مشرف به برکه ساختمانی قرار دارد که با چوب تیره و به سبک کلاسیک چینی ساخته شده است و ستون های حکاکی شده دو طرف آن اجازه می دهد تا هوا آزادانه در داخل ساختمان جریان پیدا کند.

منظره چشم نواز چمنزارهای سرسبز باغ با گل آرایی های زرد و آبی رنگ و نیمکت های سنگی میان آن هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد و نمایانگر دقت و سلیقه به کار رفته در طراحی این باغ باشکوه است.

باغ دوستی بخشی از پروژه پارک های Anjung Floria است که در بخش Presint 4 پوتراجایا قرار گرفته است و اکنون به یکی ازپرطرفدارترین مکان ها برای گردشگری و حتی گرفتن عکس های عروسی تبدیل شده است.

آدرس: Anjung Floria, Precinct 4, Putrajaya
china-malaysia-friendship-garden-02China-Malaysia-Friendship-Garden1China-Malaysia-Friendship-Garden-1china-malaysia-friendship-garden-03china-malaysia-friendship-garden-01

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!