بالش رباتی نفس‌کش / ممنوعیت خرید بلیت برای ۲۳ میلیون شهروند چینی

توریست مالزی – این هفته بالشی را خواهیم دید که در بغل شما نفس می‌کشد، از پیک رباتی شرکت فدکس رونمایی می‌کنیم و خبر از ممنوعیت خرید بلیت برای...
توریست مالزی – این هفته بالشی را خواهیم دید که در بغل شما نفس می‌کشد، از پیک رباتی شرکت فدکس رونمایی می‌کنیم و خبر از ممنوعیت خرید بلیت برای ۲۳ میلیون شهروند چینی می‌دهیم که رفتار ناپسند داشته‌اند.
به گزارش بی بی سی، مشکل کم‌خوابی دارید؟ پس با بالش رباتی Somnox آشنا شوید که مانند یک نوزاد نفس می‌کشد. مهندسان سازنده این بالش می‌گویند که سومنوکس که هم‌وزن یک گربه است، موسیقی پخش می‌کند و هدفش این است که با روش تنفس بودایی، نفس کشیدن شما را هنگام خواب تنظیم کند و به شما آرامش دهد.
سومنوکس بالش هوشمندی است که نرم‌افزارش به‌روز می‌شود، می‌تواند صداهایی چون نویز سفید، موسیقی مدیتیشن و تپش قلب پخش کند یا کتاب صوتی را که در نظر گرفته‌اید برایتان بخواند.
یا استفاده از اپلیکیشن می‌توانید آهنگ تنفس را تغییر دهید. زنگ بیدارباش آن با حرکات آهسته این بالش همراه می‌شود تا شما را با آرامش از خواب بیدار کند. دستگاه پوشیدنی خود را می‌توانید با این بالش هماهنگ کنید تا بر اساس وضعیت و فعالیت‌هایی که در روز داشته‌اید، آهنگ و ریتم تنفسی را برایتان انتخاب کند.

پیک خودران فدکس



بسیاری از شرکت‌ها در حال آزمایش پیک‌های رباتی هستند تا بتوانند خدمات خود را در کوتاه‌ترین فرصت به دست مشتریانشان برسانند. هفته پیش شرکت FedEx رسما اعلام کرد که از بات FedEx SameDay خود به عنوان پیک استفاده خواهد کرد.
این پیک رباتی برقی خودران با حداکثر سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند رهگذران و ترافیک پیش روی خود را با ترکیبی از حسگرهای لیدار و دوربین‌های معمولی دور بزند.
فدکس می‌گوید که در حال مذاکره با شرکت‌هایی چوت والمارت و پیتزا هات است تا نیاز آنها را به این نوع پیک‌های خودران رباتی ارزیابی کند. فدکس می‌گوید به طور متوسط بیش از ۶۰ درصد مشتریان این فروشنده‌ها در کمتر از ۵ کیلومتری آنها مستقر هستند. محدوده‌ای که برای چنین ربات‌هایی مناسب است.
دو نمایشگر در جلو و عقب آن قرار دارد. در نمایشگر جلویی واژه “سلام” نوشته شده در حالی که نمایشگر عقبی مسیر و وضعیت توقف یا حرکت آن را نشان می‌دهد. این پیک خودران می‌تواند از مسیرهای ناهموار، موانع و حتی پله ها عبور کند.

میلیون‌ها ممنوعیت برای خرید بلیت در چین



چین در سال گذشته میلادی ۲۳ میلیون بار جلوی خرید بلیت هواپیما و قطار را برای شهروندانش گرفته است.
به گزارش آسوشیتدپرس و بر پایه گزارشی از مرکز اطلاعات اعتبار عمومی ملی چین، افرادی که اعتبار اجتماعی کمی کسب کرده بودند، ۱۷.۵ میلیون بار از خرید بلیت هواپیما و ۵.۵ میلیون باز از خرید بلیت قطار پرسرعت منع شدند. کاهش اعتبار عمومی این افراد به خاطر رفتارهای نامناسب بوده است. تعداد افرادی که نتوانسته‌اند به این علت بلیت بخرند بنابر گزارش دادگاه عالی چین، ۶.۱۵ میلیون نفر بوده است.
به عنوان بخشی از این سیستم، دولت چین یک فهرست سیاه عمومی از کسانی منتشر کرد که به ارتکاب جرم در دادگاه و به عنوان جریمه، برای آنها محدودیت‌هایی برای خرید بلیت‌ها وضع شده بود.
علاوه بر این نمره‌های اعتبار اجتماعی برای جلوگیری از رفتارهای ناپسند در سامانه حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده است و برای مثال به رفتارهایی چون اشغال نامناسب صندلی مسافران دیگران بستگی دارد. موارد دیگری چون اجتناب از پرداخت مالیات می‌تواند بر رتبه‌بندی فرد در سامانه اعتباری مورد نظر تاثیر بگذارد.
دولت چین تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰ برای هر شهروند چینی پرونده‌ای تشکیل دهد که شامل همه داده‌های گردآوری‌شده ار رفتار آنهاست.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده − پانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!