بانک مرکزی مالزی الزام حفظ دارایی به رینگت را لغو کرد

توریست مالزی – بانک مرکزی مالزی اعلام کرد که ضرورت حفظ ۷۵ درصد از دارایی صادرکنندگان این کشور به رینگت لغو خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز،...
توریست مالزی – بانک مرکزی مالزی اعلام کرد که ضرورت حفظ ۷۵ درصد از دارایی صادرکنندگان این کشور به رینگت لغو خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی مالزی اعلام کرد که از این پس ضرورت تبدیل بیشتر درآمد صادرکنندگان این کشور به رینگت برداشته می شود. قانون ضرورت تبدیل دارایی صادرکنندگان به رینگت در سال ۲۰۱۶ میلادی در راستای شکوفایی تجارت بین المللی رینگت معرفی شده بود.
بانک مرکزی مالزی همچنین به شرکت ها اجازه انعطاف پذیری بیشتری را برای بیمه کردن سرمایه ارزی خود از ضررهای احتمالی می دهد و به شرکت های غیر مقیم هم اجازه تجارت با مشتقات نرخ سود روز شمار بر پایه رینگت را می دهد.
در همین حال «نور شامسیاه ماهد یونس» رییس کل بانک مرکزی مالزی گفت: این اقدامات در راستای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در بحبوحه نوسان بازارها اتخاذ شده است. از آنجایی که بازارها به سمت نوسان بیشتر حرکت می کنند، در نتیجه شرکت ها و صادرکنندگان نیاز به انعطاف پذیری بیشتری در مدیریت دارایی های ارزی خود دارند.
در سال جاری میلادی رینگت به عنوان یکی از ارزهای قدرتمند در بازارهای نوظهور معرفی شد و در مقابل دلار آمریکا فقط ۱.۴ درصد روند نزولی به خود گرفت. همچنین در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی همزمان با کاهش ارزش رینگت، بانک مرکزی مالزی از صادرکنندگان این کشور خواست تا ۲۵ درصد از درآمد خود را به ارزهای خارجی حفظ کنند و ۷۵ درصد آن به رینگت باشد. این تصمیم در راستای توان قدرتمند کردن رینگت و تشویق تجارت داخلی با استفاده از رینگت بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!