بانک مرکزی مالزی: معاملات ارزهای دیجیتالی در این کشور غیرقانونی است

توریست مالزی – بانک مرکزی مالزی با صدور بیانیه ای هشدار جدی داد که ارزهای دیجیتانی در زمره معاملات قانونی این کشور قرار ندارند و این معاملات در مالزی...
توریست مالزی – بانک مرکزی مالزی با صدور بیانیه ای هشدار جدی داد که ارزهای دیجیتانی در زمره معاملات قانونی این کشور قرار ندارند و این معاملات در مالزی غیرقانونی است.

به گزارش  ایرنا ، از نیو استریت تایمز بانک مرکزی مالزی، پس از آنکه برخی اخبار مبنی بر خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در این کشورمنتشر شد اعلام کرد: نهادهای مالی در مالزی نیز با ارزهای دیجیتالی فعالیت تجاری ندارند.
این بانک به عموم مردم توصیه کرد که مخاطرات مرتبط با معاملات از طریق ارزهای دیجیتالی را کاملا مورد ارزیابی قرار دهند. این بانک ، ‘نوسانات شدید قیمت ها، فقدان بازارهای عمیق و آسیب پذیری های ناشی از حملات سایبری را از جمله مخاطراتی دانست که بسیاری از افراد بدون توجه به آنها خسارت های شدید مالی را متقبل می شوند.’
بانک مرکزی مالزی اعلام کرد: ضرر و زیان کاربران ارزهای دیجیتالی تحت قوانین کنونی بانکی مورد حمایت های قانونی قرار نمی گیرد. طبق این گزارش بانک مرکزی مالزی درحال ایجاد شفافیت بیشتر قانونی در معاملات ارزهای دیجیتالی در این کشور است که از طریق بررسی قوانین مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال تحت قانون مبارزه با پولشویی، مبارزه با تروریسم و قانون درآمدهای ناشی از فعالیت های غیرقانونی ۲۰۰۱ (AMLA) انجام می شود.
بر اساس این گزارش، انجام وظایف گزارشگری به هیچ نحو دلالت بر مجاز بودن، تایید و یا اعتبار توسط بانک های نهادهای فعال در ارائه خدمات تبدیل ارز دیجیتال نیستند.
این بانک در بیانیه خود اعلام کرد که این تدابیر با هدف ایجاد اقدامات موثر و اطمینان بخش در مبارزه با پولشویی و تهدیدات مالی تروریسم مرتبط با استفاده از ارزهای دیجیتالی و ایجاد شفافیت بیشتر در حوزه اقدامات ارزهای دیجیتالی صورت می گیرد. در اوایل هفته جاری بانک مرکزی اندونزی نیز شرکت های فناوری مالی را از استفاده ارزهای دیجیتال در این قبیل شرکت ها منع کرد، قانونی که از ابتدای ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ اجرایی می شود.
طبق این گزارش این ممنوعیت در مورد استفاده از ارزهای مجازی (Virtual) برای نقل و انتقالات بخشی از یک مجموعۀ جدید از قوانین برای شرکت ها فناوری مالی (Fintech) است که ارائه دهندگان سیستم پرداخت دیجیتال را ملزم به داشتن مجوز از بانک مرکزی می کند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

شش + دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!