بایدها و نبایدهای مصرف سالاد

توریست مالزی – پژوهشگر طب سنتی با اشاره به باید‌ها و نباید‌های مصرف سالاد گفت: خوردن شیر جوشیده با عسل یا نبات برای سالمندان بسیار مفید است. به گزارش...
توریست مالزی – پژوهشگر طب سنتی با اشاره به باید‌ها و نباید‌های مصرف سالاد گفت: خوردن شیر جوشیده با عسل یا نبات برای سالمندان بسیار مفید است.
به گزارش سلامت نیوز، سیدمهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با مصرف سالاد و تاثیر آن برای لاغری از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: استفاده از سالاد سبزیجات تازه و کاهو برای کاهش وزن توصیه می‌شود، ولی این مسئله برای همه و با هر مزاجی خواص یکسانی ندارد.
وی افزود: اکثر کاهو‌ها دارای مزاج سرد و‌تر هستند به خصوص سالاد کاهو و سالاد شیرازی که معمولا مصرف آن به همراه آبغوره و آبلیمو بیشتر مرسوم است. چاقی از دیدگاه طب سنتی به دو دسته چاق افراد با مزاج‌تر و سرد و چاقی در افراد با مزاج گرم و‌تر تقسیم می‌شود و مصرف زیاد سالاد می‌تواند برای مزاج سرد و‌تر مضر باشد.
میرغضنفری گفت: در افراد دارای مزاج گرم مصرف سالاد منجر به تعدیل مزاج و کمک به کاهش وزن می‌شود و اگر در مصرف آن زیاده‌روی نشود عارضه خاصی ندارد. اما به مزاج‌های سرد و‌تر که اغلب دچار پف‌آلودگی هستند مصرف زیاد سالاد را توصیه نمی‌کنیم. در افراد دارای مزاج سرد و‌تر سالاد می‌تواند باعث افزایش رطوبت، سردی بدن و مشکلات جدیدی برای فرد باشد.
این پژوهشگر طب سنتی در پایان خاطرنشان کرد:استفاده از عسل در سنین پیری بسیار مفید است، زیرا معده را از رطوبت‌ها پاکسازی کرده و برای هضم غذا آماده می‌کند همچنین خوردن شیر جوشیده با عسل یا نبات نیز برای این سنین مناسب است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شانزده + 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!