با چند هزار دلار می‌توانید پاسپورت ترکیه داشته باشید؟

توریست مالزی – اگر ۲۵۰ هزار دلار آمریکا دارید، همین حالا می‌توانید برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید. به گزارش یورونیوز، دولت ترکیه روز چهارشنبه ۱۹ سپتامبر رسما اعلام...
توریست مالزی – اگر ۲۵۰ هزار دلار آمریکا دارید، همین حالا می‌توانید برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید.
به گزارش یورونیوز، دولت ترکیه روز چهارشنبه ۱۹ سپتامبر رسما اعلام کرد که از این پس قوانین اعطای شهروندی را به اتباع خارجی تسهیل می‌کند. طبق اصلاحات جدید اتباع خارجی می‌توانند با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن به لیر ترکیه، برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنند. در گذشته این عدد ۱ میلیون دلار بود.
این در حالیست که در سالهای گذشته ایرانیان زیادی سرمایه خود را به ترکیه منتقل کرده‌اند و در این کشور خانه خریده‌اند. طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، ایرانیان در سال ۲۰۱۷ در لیست شهروندان کشورهای مختلفی که در این کشور ملک خریده‌اند در میان ده کشور قرار دارند.
این درحالیست که در ماه اوت ۲۰۱۸، تعداد ایرانیانی که در ترکیه ملک خریداری کرده‌اند افزایش چشمگیری یافته و بعد از عراقی‌ها که ۹۴۴ مورد خرید ملک داشته‌اند در رده دوم قرار دارند. ایرانی‌ها در ماه اوت ، ۳۹۴ خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند. بعد از ایران، عربستان سعودی با ۲۷۵، کویت و روسیه با ۱۹۲ مورد خرید خانه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
اما این تنها راه کسب شهروندی ترکیه نیست. چرا که اگر فردی خارجی ۵۰۰ هزار دلار آمریکا در ترکیه به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کند، هم می‌تواند حق شهروندی ترکیه را دریافت کند. این در حالیست که پیشتر حداقل سرمایه‌گذاری ۲ میلیون دلار بود.
همچنین با تغییراتی که قانون اعطای تابعیت ترکیه داشته است، اتباع خارجی با ایجاد اشتغال برای ۵۰ شهروند ترک می‌توانند شهروندی ترکیه را دریافت کنند. این در حالیست که پیشتر این عدد ۱۰۰ بود.
به نظر می‌رسد با تغییرات جدید در قانون اعطای شهروندی ترکیه، اتباع خارجی از کشورهای منطقه تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این کشور داشته باشند. اتفاقی که می‌تواند در وضعیت بحران اقتصادی ترکیه، التیامی برای نابسامانی‌های اقتصادی اخیر این کشور به شمار رود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده − ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!