برتری دانشجویان ایرانی در مالزی

جوانان دانشجوی ایرانی همچنان در رقابتهای بین المللی خودنمایی می کنند و در تازه ترین این رویدادها الهام منتظر دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه مالایا مالزی (University of Malaya)در زمینه پژوهش در این رشته تحصیلی موفق به کسب مدال برنز شد.
توریست مالزی – جوانان دانشجوی ایرانی همچنان در رقابتهای بین المللی خودنمایی می کنند و در تازه ترین این رویدادها الهام منتظر دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه مالایا مالزی (University of Malaya)در زمینه پژوهش در این رشته تحصیلی موفق به کسب مدال برنز شد.

پسیپتا ۲۰۱۷ که دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مالزی هر ساله در آن تازه ترین پژوهش ها، دستاوردهای تحقیقاتی ، ابداع ونوآوری را ارایه می کنند ، زمینه ارایه توانمندی یک بانوی دانشجو توانمند ایرانی شد.

همچنین دکتر رضا محمودیان عضو هیات علمی و پژوهشی دانشگاه مالایا در این دوره از رقابتها برنده مدال برنز در سطح هیات علمی دانشگاه های حاضر شد.

امسال در این رقابتها تعداد گروه های شرکت کننده در مسابقه بالغ بر ۴۱۶ گروه از دانشگاه های مختلف مالزی بود که در ۱۰ رشته مختلف بایکدیگر به رقابت پرداختند.

کنفرانس بین المللی و نمایشگاه نوآوری موسسه های آموزش عالی مالزی موسوم به پسیپتا (Pecipta2017) زیر نظر وزارت آموزش عالی این کشوردر روزهای هفتم تا نهم اکتبر برابر با ۱۵ تا ۱۷ مهردر شهر کوالا ترانگانو این کشور برگزارشد.

این مسابقات از سال ۲۰۰۱ توسط وزارت علوم مالزی با هدف نمایش محصولات و سرویس های نواورانه موسسه های آموزش عالی برگزار می شود.این نمایشگاه با هدف افزایش شبکه و همکاری در میان شرکت کنندگان، صنعت و دیگر بازیکنان بالقوه برای بررسی بیشتر و تجاری سازی محصولات است.

مراسم آغاز به کار این مسابقه و نمایشگاه با حضور ویز علوم مالزی « سری ایدریس» افتتاح و با حضور مدیر کل آموزش عالی مالزی « پادوکا سیتی همیسا» به پایان رسید.

پیش از این هم پژوهشگران ایرانی حاضر در مسابقات بین المللی نوآوری و اختراعات مالزی موسوم به « ایدکس ۲۰۱۷» که سوم تا هفتم مهرماه جاری در این کشور برگزار شد، موفق به کسب هفت مدال رنگارنگ شدند.

طرح کاربرد مهندسی مواد در حوزه بهداشت و سلامت، جورابهای هوشمند برای بیماران دیابتی، سنتز گرافین سبز برای جذب ضایعات روغن پالم از جمله طرح های ارائه شده نخبگان ایرانی بود.

هرساله با حضور محققان ، مخترعان ،پژوهشگران و نوآوران مراکز علمی – دانشگاهی و تحقیقاتی کشور مالزی رقابتی بسیارتنگاتنگ در دانشگاه فناوری ‘مارا’ در شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور مالزی برگزار می شود .

امسال در مسابقات بین المللی نوآوری و اختراعات مالزی ‘ایدکس ۲۰۱۷’ بیش از ۷۶۰ تیم از دانشگاههای دولتی و خصوصی کشورهای مختلف نیز در زمینه های گوناگون علمی به مدت پنج روز رقابت (۲۵ تا ۲۹ سپتامبر) داشتند.

در این مسابقات علمی آرمین رجبی پژوهشگر فوق دکترای دانشگاه ملی مالزی (یو.کی.ام) است ، در بخش کاربرد مهندسی مواد در حوزه بهداشت و سلامت برای دومین سال متوالی موفق به دریافت مدال طلا در زمینه ارائه و ساخت اولین جورابهای هوشمند برای بیماران دیابتی شد.

دکتر ابراهیم محمودی پژوهشگر دیگر ایرانی از دانشگاه ملی مالزی (یو.کی.ام ) نیز با همکاری دکتر سپهر عزیز خانی از دانشگاه یوپی ام در بخش مهندسی شیمی موفق به اخذ مدال طلا در زمینه سنتزگرافین سبز برای جذب ضایعات روغن پالم شدند.

علاوه براین دکتر ابراهیم محمدی هم موفق به دریافت مدال طلای دیگری برای ارائه طرح جداسازی یونهای فلز آهن و منگنز بوسیله نانو ممبران از آب شد.

سهیل کاظمیان پژوهشگر فوق دکترای دانشگاه مارا (یو .آی .تی .ام )نخبه موفق دیگر ایرانی نیز برای دومین سال پیاپی موفق به کسب مدال طلا در بخش علوم اجتماعی در زمینه مدل حلقه های آرمیا شد.

امین مجیدی پژوهشگر فوق دکترای دانشگاه مارا ( یو ای تی ام ) هم با با طرح خود در حوزه مهندسی عمران موفق به دریافت مدال طلا در زمینه تصفیه فاضلاب با روش جدید و مدرن شد.

دکتر حسین عربی از دانشگاه یو ام دربخش فناوری ارتباطات و اطلاعات نیز توانست مدال نقره این مسابقات در زمینه سامانه هایبرید پیشنهادگر کتاب را دریافت کند.

علاوه براین دکتر امیرحسین بغدادی از دانشگاه یوکی ام با همکاری دکتر آرمین رجبی در بخش مهندسی مواد موفق به دریافت مدال برنز در زمینه بهبود خواص مکانیکی آلیاژهای آلومینیوم با استفاده از نانو پودر پوسته برنج به وسیله جوشکاری استحکاکی شدند.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!