برناما: استقبال پرشور مالزیایی ها از نخستین جشنواره فیلم های ایرانی

توریست مالزی- خبرگزاری رسمی مالزی گزارش داد: نخستین جشنواره فیلم های سینمایی ایران در مالزی با استقبال پرشور مالزیایی ها روبه رو شده است. به گزارش ایرنا، برناما با...
توریست مالزی- خبرگزاری رسمی مالزی گزارش داد: نخستین جشنواره فیلم های سینمایی ایران در مالزی با استقبال پرشور مالزیایی ها روبه رو شده است.

به گزارش ایرنا، برناما با انتشار خبری در مورد جشنواره فیلم های ایرانی به نقل از رایزن فرهنگی ایران در مالزی نوشت: آثار سینمایی ایران که در شب های گذشته در سینماهای کوالالامپور به نمایش درآمد با استقبال گسترده مردم مالزی همراه شد.
این خبرگزاری به نقل از علی محمد سابقی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی نوشت: ۶ فیلم منتخب از سینمای ایران از جمله ‘زیر سقف دودی’ که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر تهران برنده بهترین جایزه نقش اول زن را به خود اختصاص داد، به صورت رایگان در چندین سینما در سه شهر مالزی به مدت ۱۱ شب به روی پرده می رود.
طبق این گزارش بیش از ۹۷ درصد از صندلی های سینماهای منتخب گلدن اسکرین در کوالالامپور مالزی که در روزهای ۱۶ تا ۲۰ به اکران فیلم های ایرانی اختصاص یافته بود توسط علاقه مندان ایرانی و مالزیایی به آثار سینمایی ایران پر شده بود.
برناما نوشت : سابقی پس از اکران این فیلم ها به خبرنگاران رسانه های مالزی گفت که فیلم های ایرانی به دلایل مختلف اجتماعی- هنری ازجمله بهره مندی از ارزش های خانوادگی و دوری از خشونت های رایج درآثار سینمای غرب برای همه مردم جهان از جمله مردم مالزی از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. سابقی با اشاره به اینکه ایران و مالزی دارای اشتراکات زیادی از جمله در حوزه های فرهنگی هستند تاکید کرد نخستین جشنواره فیلم های ایرانی در مالزی با استقبال مخاطبان این کشور همراه بوده است.
پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین مرحله از جشنواره آثار سینمایی ایرانی در شهر کوالالامپور، شهر پیننگ مالزی ازشب گذشته میزبان دومین دوره از این جشنواره فرهنگی – هنری بود. نخستین جشنواره سینمای ایران در مالزی در روزهای ۷ تا ۱۷ مارس (۱۶ تا ۲۶ اسفند) درحال برگزاری است.
مرحله نخست این جشنواره در شهر کوالالامپور با حضور پوران درخشنده و مریلا زارعی دو هنرمند سینمای ایران در روزهای ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه برگزار شد. دومین مرحله از این جشنواره سینمایی ۲۱ تا ۲۳ اسفند در شهر پیننگ penang و آخرین برنامه نیز در شهر جوهور Johor مالزی در روزهای ۲۴ تا ۲۶ اسفند برگزار خواهد شد.
در طی این جشنواره ۶ اثر سینمای ایران شامل ملکه ، کفش هایم کو ، طعم شیرین خیال،رخ دیوانه،زیر سقف دودی، آتش بس ۲ اکران می شود.





پینانگ مالزی میزبان دومین مرحله جشنواره سینمایی ایران شد



پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین مرحله از جشنواره آثار سینمایی ایرانی در شهر کوالالامپور، شهر پینانگ مالزی میزبان دومین دوره از این جشنواره فرهنگی – هنری شد.

به گزارش ایران اکونومیست؛ مراسم افتتاح جشنواره سینمای ایران در شهر پیننگ درغرب مالزی با حضور علی محمد سابقی رایزن فرهنگی، دکتر محمد رشید معاون سر وزیر ایالت پینانگ ، آزیتا حاجیان و ابوالحسن داودی سینماگران ایرانی و تعداد زیادی از علاقه مندان مالزیایی به فیلم‌های ایرانی و جمعی از ایرانیان مقیم این شهر برگزار شد.
این جشنواره هنری در پیننگ با پخش شش فیلم از ایران به مدت سه روز ادامه خواهد داشت . در مراسم افتتاحیه این جشنواره معاون سروزیر ایالت پیننگ ضمن قدردانی از برگزاری این آثار سینمایی در این شهر ، اظهار امیدواری کردمعرفی جنبه های گوناگون فرهنگ و هنر ایرانی به مردم پیننگ بصورت مستمر ادامه داشته باشد.
تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان رشته فیلم و سینمای دانشگاه هنر پینانگ نیز در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم تندیس های جشنواره به میهمانان ویژه و هنرمندان ایرانی ارائه شد و همچنین فیلم مستندی از شهرهای زیبا و تاریخ ایران پخش و در پایان فیلم سینمایی ‘طعم خوش خیال’ به کارگردانی کمال تبریزی اکران شد که با استقبال مخاطبان ایرانی و مالزیایی روبه رو شد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!