برنامه‌ای برای کنفرانس ایفلای ۲۰۱۸ مالزی نداریم

توریست مالزی – فرامرز مسعودی درباره حضور ایران در ایفلای ۲۰۱۸ مالزی گفت: به طور کلی شرکت افراد در کنفرانس اصلی و سالیانه ایفلا به صورت انفرادی و شخصی...


توریست مالزی – فرامرز مسعودی درباره حضور ایران در ایفلای ۲۰۱۸ مالزی گفت: به طور کلی شرکت افراد در کنفرانس اصلی و سالیانه ایفلا به صورت انفرادی و شخصی است و انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی نقشی در حضور کتابداران و دیگر شرکت‌کنندگان ایرانی ندارد.


 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فرامرز مسعودی؛ عضو هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌ این انجمن برای شرکت در ایفلای ۲۰۱۸ گفت: با توجه به اینکه ایفلای ۲۰۱۸ در مالزی برگزار می‌شود، رییس کتابخانه ملی مالزی به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی به ایران آمد و توضیحات کلی را درباره ایفلای ۲۰۱۸ ارائه داد. نفیسه احمد در این مراسم با ابراز خوشحالی، خواهان شرکت کتابداران زیادی از ایران در ایفلای ۲۰۱۸ شد.

مسعودی افزود: به طور کلی شرکت افراد در کنفرانس اصلی و سالیانه ایفلا به صورت انفرادی و شخصی است و انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی نقشی در حضور کتابداران و دیگر شرکت‌کندگان ایرانی ندارد. به عبارت دیگر افرادی که خواهان ارائه مقاله در این کنفرانس‌ها هستند باید به صورت انفرادی در این کنفرانس شرکت کنند.وی درباره نقش کلی انجمن برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌های سالانه ایفلا گفت: تنها کاری که در این رابطه انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی انجام می‌دهد این است که گواهی عضویت برای افراد صادر می‌کند و اگر اعضا بخواهند در این کنفرانس‌ها شرکت کنند می‌توانند با دریافت گواهی عضویت انجمن از شرایطی که ایفلا برای اعضای انجمن‌ها در نظر گرفته است استفاده کنند.

قابل توجه است که هدف ایفلا ارتقای تفاهم بین‌المللی، همکاری، گفت و شنود، پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتابشناسی، خدمات اطلاع رسانی، و آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی است که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین‌اللملی کتابداری را ارائه کرد.

در جهت دستیابی به این اهداف، فدراسیون در مورد فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که مناسب و مطلوب تشخیص داده شود تصمیم‌گیری می‌کند. این فعالیت‌ها عبارتند از: حمایت و هماهنگ کردن مطالعات و پژوهش‌ها؛ گردآوری، بررسی، انتشار، و اشاعه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کتابداری؛ تهیه کتابشناسی اطلاعات و آموزش؛ سازماندهی و برگزاری همایش‌های تخصصی؛ همکاری با مؤسسات بین‌المللی در زمینه اطلاع‌رسانی، سندپردازی، و آرشیوداری؛ و ایجاد دفاتری برای انجام وظایف مشخص. در عنوان ایفلا علاوه بر واژه انجمن‌ها، واژه مؤسسات نیز حضور دارد که شامل کتابخانه‌ها، مدارس کتابداری، و مؤسسات کتابشناختی است.


پاسخی ارسال کنید

*

*

دوازده − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!