برنامه مرسدس برای خودروهای الکتریکی

توریست مالزی – دایملر با سرعت هرچه تمام‌تر در حال توسعه خودروهای دوستدار محیط‌زیست است زیرا قبلاً اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ خودروی الکتریکی متفاوت را...
توریست مالزی – دایملر با سرعت هرچه تمام‌تر در حال توسعه خودروهای دوستدار محیط‌زیست است زیرا قبلاً اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ خودروی الکتریکی متفاوت را عرضه خواهد کرد.
این خودروساز آلمانی در حال سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد یورویی به منظور توسعه محصولات الکتریکی خود بوده و برنامه‌هایی برای عرضه حداقل یک نسخه الکتریکی شده از هر محصول خود دارد. در نتیجه دایملر در کل حداقل ۵۰ خودروی الکتریکی یا الکتریکی شده در آینده خواهد داشت.
علیرغم رشد روزافزون اهمیت خودروهای الکتریکی، رئیس تحقیق و توسعه کمپانی می‌گوید دایلمر روش گسترده‌ای را در پیش گرفته که تمرکز زیادی روی پیشرانه‌های احتراق داخلی با تکنولوژی بسیار پیشرفته، هیبریدازسیون سیستماتیک و باتری-الکتریک یا سیستم‌های سلول سوختی خواهد داشت.
دایلمر می‌گوید خودروهای پلاگین هیبریدی بهترین نمونه بوده زیرا در شهر می‌توان با قوای الکتریکی حرکت کرد و پیشرانه احتراق داخلی را برای سفرهای طولانی‌تر مورد استفاده قرار داد. خودروهای پلاگین هیبریدی آینده کمپانی با نشان تکنولوژی EQ عرضه خواهند شد و مرسدس می‌گوید قوای محرکه پلاگین هیبریدی تنها در مدل‌های C کلاس و بالاتر عرضه خواهد شد. بدین ترتیب احتمالاً مدل‌هایی چون A و CLA کلاس تنها با سیستم‌های هیبریدی مرسوم ارائه خواهند شد.
اولین مدل EQ که EQC نام گرفته در نیمه اول سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. پس از آن دیگر محصولات از جمله نسخه‌های الکتریکی اسپرینتر و ویتو نیز تولید خواهند شد.
به منظور سرعت بخشیدن به تولید انبوه خودروهای الکتریکی، دایملر در حال ساخت تعدادی از تأسیسات باتری بوده و انتظار دارد در هر سال تا یک میلیون باتری تولید کند. این کمپانی در ابتدا روی باتری‌های لیتیوم-یون تمرکز خواهد داشت اما مدیر تحقیق و توسعه کمپانی می‌گوید هنوز هم دستیابی به راندمان بهتر با عرضه تکنولوژی بعد از لیتیوم-یون مثل لیتیوم-سولفور یا باتری‌های حالت جامد وجود دارد اما تا ۵ سال آینده نمی‌توان به این تکنولوژی‌ها دل بست.
مدیر مرسدس می‌گوید پیشرانه‌های احتراق داخلی احتمالاً تا مدت‌زمان طولانی وجود خواهند داشت و پیشرانه‌های دیزلی هنوز هم اهمیت داشته و در آینده بیش از این توسعه خواهند یافت. خبرآنلاین

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده − 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!