برگزاری جشن دیپلماتیک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مالزی

مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.
توریست مالزی – مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سه شنبه شب با حضور ‘مرضیه افخم’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور، جمعی از مقامات ارشد مالزی، سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور، فعالان اقتصادی، فرهیختگان و روسای دانشگاه ها در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

نانسی شکری، وزیر در دفتر نخست وزیر مالزی نیز به نمایندگی از دولت این کشور جنوب شرق آسیا میهمان ویژه جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که در هتل ‘رویال چولان’ شهر کوالالامپور برگزار شد.

این مقام بلندپایه مالزی ضمن آرزوی سلامتی و کامیابی برای مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری اسلامی ایران، سفیر و همچنین ملت ایران از حضار دعوت کرد که به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران گوش دهند و سپس مرضیه افخم از میهمانان خواست به سرود ملی مالزی گوش بسپارند.

بلندپایه ترین دیپلمات ایران در مالزی در ادامه این مراسم در سخنانی به قیام مردم ایران و پیروی از امام خمینی (ره) که به انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۷ منجر شد اشاره کرد و گفت که این انقلاب در کمتر از ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب با همه پرسی به عنوان جمهوری اسلامی به حیات خود ادامه داد.

افخم در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ایران از ۳۸ سال پیش تاکنون با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده که همواره با حمایت مردمی و رهبری خردمندانه، مسیر توسعه و پیشرفت را طی کرده است.

وی همچنین به جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران اشاره کرد و گفت که به رغم این جنگ و همچنین تحریم های غیرقانونی، ایران به حرکت در مسیر توسعه در بخش های گوناگون ادامه داده و پس از لغو تحریم ها در ژانویه سال ۲۰۱۶ ایران به اجرای تعهدها خود پرداخته است.

سفیر ایران در مالزی در ادامه گفت: مفتخرم اعلام کنم تداوم دیدگاه همکاری و گفت وگو در طول دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی براساس چهارچوب اصول گفتمان، مشارکت سازنده، احترام متقابل در جامعه جهانی همواره مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به روابط تاریخی ایران و مالزی از قرن چهاردهم و به ویژه در ۵۰ سال گذشته، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران به دلیل مولفه های مشترک گوناگون تاریخی، فرهنگی و اسلامی ارتباط بین دو کشور رو به افزایش بوده است و دو کشور منافع مشترک در افزایش صلح و ثبات منطقه ای و جهانی دارند.

افخم همچنین به سفر ماه اکتبر سال گذشتۀ رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی اشاره کرد و آن را آغازگر فصل جدیدی از گسترش مناسبات دوجانبه بین دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که این روابط به سطح مطلوب دو دولت در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منجر شود.

در این مراسم علاوه بر اساتید و روسای دانشگاه های مختلف مالزی، فعالان اقتصادی و فرهیختگان این کشور، سفرای کشورهای مختلف از جمله کلمبیا، آلمان، ترکیه، گامبیا، قطر، پاپوآ گینه نو، سنگاپور و کویت و همچنین نمایندگانی از سفارت خانه های دیگر کشورها در کوالالامپور حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم همچنین نمایشگاهی از فرش های نفیس ایرانی برپا شد که مورد توجه برخی از میهانان قرار گرفت.

در این آیین گروه موسیقی ‘هم آوا’ به سرپرستی محسن گلشیری، نوازنده دوتار ‘ضحی قیامی’، آواز ‘مهدی صالحی’ و صدابرداری ‘پوریا نیک فرد’ برنامه اجرا کرد که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!