بریتانیا برای نام‌گذاری طوفان‌ها از اسامی اسلامی استفاده می‌کند

توریست مالزی – در میان اسامی پیشنهادی سازمان هواشناسی بریتانیا برای طوفان‌های سال آینده در این کشور دو نام اسلامی نیز به چشم می‌خورد. به گزارش یورونیوز، دفتر سازمان...
توریست مالزی – در میان اسامی پیشنهادی سازمان هواشناسی بریتانیا برای طوفان‌های سال آینده در این کشور دو نام اسلامی نیز به چشم می‌خورد.
به گزارش یورونیوز، دفتر سازمان هواشناسی بریتانیا در سال ۲۰۱۵ میلادی با همکاری سازمان هواشناسی ایرلند برنامه‌ای تدوین کرد که ضمن آن شهروندان می‌توانستند در نامگذاری پدیده‌های طبیعی نظیر طوفان‌ها سهیم شوند.
محبوب‌ترین نام‌های پیشنهاد شده از سوی مردم در کنار نام‌هایی که خود این سازمان‌ انتخاب کرده هر سال در لیستی منتشر می‌شود. در لیست امسال این سازمان نخستین نامی که برای طوفان‌های آینده پیشنهاد شده «علی» و نام هشتم نیز «ادریس» است. هر دوی این اسامی ریشه در سنت اسلامی دارند. علی نام امام نخست شیعیان و ادریس نام پیامبری است که مفسران قرآن وی را با اخنوخ نبی که نامش در تورات آمده یکی دانسته‌اند.
سازمان‌‌های هواشناسی منطقه‌ای هر سال فهرستی از نام‌های پیشنهادی برای طوفان‌های منطقه خود را به سازمان جهانی هواشناسی پیشنهاد می‌کنند. همه این نام‌ها باید در فرهنگ محلی نامی آشنا بوده و بار فرهنگی آن ناحیه را در خود داشته باشند.
تا پیش از انتخاب این شیوه نامگذاری، نامیدن طوفان‌ها برای دانشمندان بسیار دشوار بود زیرا می‌بایست هر کدام از این پدیده‌های طبیعی را به نام مختصات جغرافیایی آن می‌خواندند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!