بنیاد خیریه لئوناردو دی کاپریو با پولشویی مالزیایی مرتبط شد

بنیاد خیریه محیط زیستی لئوناردو دی کاپریو متهم به داشتن ارتباط با جریان پولشویی بزرگ مالزیایی شد.
بنیاد خیریه محیط زیستی لئوناردو دی کاپریو متهم به داشتن ارتباط با جریان پولشویی بزرگ مالزیایی شد.

در حالی که بنیاد دی کاپریو میلیون‌ها دلار برای امور خیریه و حافظت از محیط زیست و حیات وحش هزینه کرده است، گفته شده این بنیاد با جو لو تاجری که در مرکز رسوایی بزرگ مالی ۳ میلیارد دلاری مالزیایی جای  دارد، مرتبط شده است.

گفته شده، لو ۳۵ ساله دوست دی کاپریو از بخشی از پول‌های سرقت شده از بنیاد مالزیایی برای این ستاره هزینه کرده و مهمانی سن‌تروپه در ماه جولای و استفاده از هلیکوپتر شخصی در شهر از جمله آنها بوده است.

گفته شده «لو» در سال ۲۰۱۳ این پول را سرقت کرده و بخشی از آن را صرف خرید تابلوهای باارزشی کرده که چندی پیش به قیمت ۱.۱ میلیون دلار فروش رفت.

در حقیقت بانی مهمانی خیریه‌ای که ماه جولای به میزبانی دی کاپریو برگزار شد و چهره‌های مشهوری از شارلیز ترون، رابرت دنیرو، بونو، توبی مگوایر، اسکارلت جوهانسون، جونا هیل، بردلی کوپر، کیت بلانشت و آرنولد شوارتزنگر در آن حضور داشتند، «لو» بوده است.

مهمانی سن تروپه که حدود ۵۰۰ مهمان داشت و هر یک از مهمانان برای شرکت در آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ یورو پرداخته بودند تا صرف امور خیریه شود، مهمانی مشکوکی توصیف شد که در آن شخصیت‌های ناشناسی از روسیه و بالکان نیز حضور داشتند.

با وجود این که دی کاپریو در مظان اتهامی نیست، اما چندی پیش از سوی دادگستری آمریکا دعوت شد تا برای شهادت در دادگاه حاضر شود.

این رسوایی مالی پیش از این فیلم «گرگ وال استریت» دی کاپریو و مارتین اسکورسیزی را نیز درگیر کرده بود. گفته می‌شود اف‌بی‌آی بر این باور است که ۱۰۰ میلیون دلار از بودجه فیلمی که لئوناردو دی‌کاپریو در آن نقش‌آفرینی کرد از یک صندوق سرمایه دولتی مالزیایی به دست آمده است.

این رسوایی مالی سرقت بزرگ از صندوق مالیMDB۱» »؛ یک صندوق سرمایه دولتی مالزی است که به منظور توسعه اقتصادی داخلی تاسیس شده بود.

ریزا عزیز، پسرخوانده نجیب تون رزاق نخست‌وزیر مالزی و لو تاک ژو، یک نیویورکی بدنام که دوست «عزیز» است، متهم به سرقت از این صندوق اقتصادی هستند. در سال ۲۰۱۳، یعنی سالی که فیلم «گرگ وال استریت» اکران شد، حداقل ۶۸۱ میلیون دلار، مبلغی که به گفته دولت مالزی هدیه‌ای از سوی خانواده سلطنتی سعودی بود، وارد حساب‌های بانکی شخصی رزاق شد.

پنج کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه به دنبال شواهد پول‌شویی هستند.

دی کاپریو با این دو فرد دوستی نزدیکی دارد و در روز سال نوی ۲۰۱۲، در جمع آنها بود و شروع سال ۲۰۱۲ را در استرالیا جشن گرفتند و بعد با جت شخصی‌شان به لاس‌وگاس پرواز کردند و درست به موقع به آنجا رسیدند تا دوباره سال نو را جشن بگیرند! دی‌کاپریو، عزیز و لو در جام جهانی بزریل با هم شرکت کردند و در قایق تفریحی ۴۸۲ فوتی متعلق به سعودی‌ها خوش گذراندند.

انتشار ایمیل‌های سال پیش نشان داد که ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه مرتبط به قراردادی بین ۱MDB  و پترو سعودی به حساب بانکی‌ای فرستاده شد که متعلق به کمپانی لو است.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!